Willy Wonka Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Har denne, men med AMD. Er ikke spesielt imponert over hastigheten. Spesielt treg ved oppstart, etter jeg har logget inn. Hver gang jeg starter opp må jeg trykke Fn + F1 for å skru på Wifi. Hva gjør jeg for å slippe dette? Hvilken medfølgende programvare bør jeg slette? Endret 6. november 2012 av Willy Wonka Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Må spørre, hvorfor valgte du utgaven med A6? Har du mulighet, slett alt som var med av programvare og ta en ren installasjon. Lenke til kommentar
Willy Wonka Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Kjøpte med A6 fordi selgeren virket meget kunnskapsrik om prosessorer. Han sa det ikke var forskjell på maskinene nå, men jeg ville få bedre utbytte av A6 om 2-3 år enn ved Intel. Snakket med en annen kundebehandler i en annen forretning først som hadde mye mindre å si om prosessorene, og ikke kunne vise til noen forskjell. Hadde i utgangspunktet ikke vurdert A6, men ble overbevist av selgeren om at det ville lønne seg. Frustrerende hvis jeg nå har valgt det dårligere alternativet. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Eksisterer jo en utgave med A10 nå, hadde lett valgt den i stedet. http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6635&p=1 Stod det mellom i5 og A6 hadde mitt personlige valg vært i5. Prosessoren er raskere, og den utgaven kommer så vidt jeg vet med 500gb disk + 20gb ssd. Du vil for øvrig løse ditt problem med treg maskin med en SSD. A6-prosessoren er absolutt kurant Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Kjøpte med A6 fordi selgeren virket meget kunnskapsrik om prosessorer. Han sa det ikke var forskjell på maskinene nå, men jeg ville få bedre utbytte av A6 om 2-3 år enn ved Intel. Snakket med en annen kundebehandler i en annen forretning først som hadde mye mindre å si om prosessorene, og ikke kunne vise til noen forskjell. Hadde i utgangspunktet ikke vurdert A6, men ble overbevist av selgeren om at det ville lønne seg. Frustrerende hvis jeg nå har valgt det dårligere alternativet. Jeg var i en Elkjøp-forretning hvor selgeren syntes også han var veldig kunnskapsrik og anbefalte varmt modellen med A6 og mente den var i klasse med i5. Jeg kjøpte ikke det han sa og A6 er i klasse med i3. Grafikkdelen på A6 er bedre enn Intel. Det er mye tullprat på selgere. Lenke til kommentar
Willy Wonka Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg var i en Elkjøp-forretning hvor selgeren syntes også han var veldig kunnskapsrik og anbefalte varmt modellen med A6 og mente den var i klasse med i5. Jeg kjøpte ikke det han sa og A6 er i klasse med i3. Grafikkdelen på A6 er bedre enn Intel. Det er mye tullprat på selgere. Faen hvis dette stemmer. Nå er 30 dagers returrett utgått og. Får ta en prat med selgeren. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 "Hvis" det stemmer? http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Series-A6-4455M-Notebook-Processor.74885.0.html Lenke til kommentar
shanky Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hei! Har nå endelig satt inn SSD på min maskin. Brukte recovery-cd'n til å legge inn windows. Det meste ser ut til å fungere som det skal. Har riktignok et lite problem. Jeg fåt ikke funksjonen med FN-knappen til å fungere. Tenker da på justering av lysstyrke, volum osv. Er det noe jeg må laste ned for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg fåt ikke funksjonen med FN-knappen til å fungere. Tenker da på justering av lysstyrke, volum osv. Er det noe jeg må laste ned for å få dette til å fungere? Da jeg satte opp maskinen på ny fra Win7-image, måtte jeg kjøre Samsung Easy Settings for at FN-knappene skulle fungere. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Takk for tipset. Lastet ned og nå funker i alle fall de fleste. Fortsatt ingen respons på lysstyrke merkelig nok. Software manager får jeg også feilmelding på når jeg skal åpne etter å ha innstalert, så måtte laste ned manuelt. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Virker forøvrig også som touchpaden har blitt mer følsom og jeg kommer ofte borti, hvorpå pekeren flytter seg. Finner ikke hvor jeg skal endre innstilninger for følsomhet på touchpaden. Ble ikke klok etter googling heller. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Dette med lysstyrke har blitt et problem her. Skjermen er temmelig mørk her nå, til tross for at det inne på easy manager står full lysstyrke. Finner ingen annen plass jeg får justert dette. Finner ikke noe på batterialternativene heller. Noen som har peiling her? Så var det også dette med å finne justering av følsomhet for touchpad jeg fortsatt sliter med da. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Se om du kan styre lysstyrken hvis du trykker Windowsknapp+X. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Se om du kan styre lysstyrken hvis du trykker Windowsknapp+X. Kom over det tipset der på en googling, men kommer dessverre ikkje mulighet for lysstyrke der. Lastet ned samsung easy display manager, men dette utgjorde heller ingen forskjell. Snodige saker dette. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Dette er sinnsykt irriterende. Starter jeg pc'n uten lader i, får jeg full styrke. Putter jeg inn lader, får jeg også full styrke. Det som derimot skjer hver gang jeg tar ut lader er at jeg får dårlig lysstyrke, og må enten starte pc på nytt eller ha i lader for å ha full lysstyrke. Redd det er andre feil med pc'n her også. Samsung software manager får jeg ikke til å fungere. Videre så lastet jeg ned steam for å spille football manager. Spillet er kjøpt og innstalert. Jeg trykker play, men får bare beskjeden "failed to start game (application already running)". Dette uten å ha kommet inn på spillet i det hele tatt. Redd det kan være noe av drivere eller noe som mangler her. Kan det være tilfelle og evt hvordan sjekker jeg det? Ved oppstart skjer det heller ingenting når jeg trykker F2 for å komme til oppsettet. Ellers er pc'n meget kjapp og fin til nettsurfing, men er da meget irriterende med de nevnte tingene over. Har brukt google mye for å finne ut av ting uten å komme noen vei. Ikke lyst å mase her, men ser ikke noen utvei. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Starter jeg pc'n uten lader i, får jeg full styrke. Putter jeg inn lader, får jeg også full styrke. Det som derimot skjer hver gang jeg tar ut lader er at jeg får dårlig lysstyrke, og må enten starte pc på nytt eller ha i lader for å ha full lysstyrke. Har du sjekket de ulike alternativene for strømstyring i Easy Settings? Min begynte å flimre/blinke da batterinivået kom under 25 %.Da jeg slo av Samsung Optimized-alternativet forsvant problemet. -Sjekk også om symptomeme påvirkes av ulike innstillinger i "Demp skjerm" Maskinen starter raskt , og jeg må ofte forsøke flere ganger for å få F2 til å fungere. Det hjelper litt å slå av Samsung Fast Boot modus (Under Oppstartsbehandling i Easy Settings) Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hvordan er det å skifte ssd i denne? Har den med 128gb ssd, men det er litt for lite plass siden systemet tar opp så mye.. Kunne tent meg å oppgradere til hvertfall 240ish gb. Kanskje noen har tips til hvilken ssd jeg bør velge? (Om det i det hele tatt går å bytte selv på denne maskinen.) Kanskje det er muligheter for å oppgradere rammen og? Vet ikke om det utgjør så mye å få 8 i stedet for 4, men. Vel vel, sånn ellers så er jeg veldig fornøyd med maskinen. Hvertfall etter jeg innstallerte Windows 8. Det gjorde oppstarten mye raskere og og programmer starter raskere Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Byttet akkurat SSD i min, ingen problem det. Vær obs på at det er plass til maks 7mm tykkelse på disken. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Byttet akkurat SSD i min, ingen problem det. Vær obs på at det er plass til maks 7mm tykkelse på disken. Da holder kanskje denne SSDen ? http://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-500gb-bk-oem/791621#!tab:extra Det skal være 0,2mm klaring hvis det er akkurat 7 mm. Den er 6,8 mm - er det mulighet for 7 mm ikke er absolutt? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Noen som har funnet en grei plass å kjøpe batteri til disse? Vi har 530U3B og fikk en pris på over 1400 + mva. Synes det var litt dyrt... Fant ikke noe via Google. Vil helst ha en leverandør der jeg slipper fortolling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå