samaron Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei! Jeg kjøpte meg en S-VHS spiller på tyske eBay forrige uke for 119 euro. Sjekket pakkesporingen i dag og ser den har ankommet norge. Problemet er at det står følgende: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Forbudt vare. Jf. Postens regler for frakt Jeg har importert alt fra spillkonsoller til laserdisc spillere og det har aldri vært et problem. Hvorfor har denne VHS spilleren blitt fanget opp av tollen, og hva er eventuelt forbudt med den? Jeg har ikke bedt om å få verdien skrevet ned eller noe slikt, så går ut i fra tollpapirene er korrekt utfylt av selgeren. Skal jeg vente noen dager og sjekke pakkesporingen på ny etter forandringer i statusen? Har lite lyst at denne skal bli sendt i retur, så er usikker på om jeg skal ringe tollen eller posten med en gang og få oppklaring i dette. - Frank Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har lite lyst at denne skal bli sendt i retur, så er usikker på om jeg skal ringe tollen eller posten med en gang og få oppklaring i dette. Vara er ikkje forboden i TOLLEN, ho er forboden sendt som POSTPAKKE. KVIFOR må du taka opp med Posten, men det er eit og anna Posten ikkje godtek som innhald i postpakkar. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Nettopp, ble litt forvirret så misforsto litt der. Takk for oppklaringen! Får ta en telefon til posten og høre hva som er problemet. Har importert en laserdisc spiller før, og den var det ikke noe problem med. Kan vel ha skjedd en glipp også her. Sjekket reglene på posten sine sider: Ulovlig innhold Pakken må ikke innholde: våpen, ammunisjon, levende dyr, levninger, sigaretter og andre tobakksvarer, farlig gods eller verdifullt innhold som gull, sølv, edelsteiner, mynter, sedler eller verdipapirer. Innholdet må ikke overstige verdi på NOK 100.000 per pakke. Videospilleren er ikke innenfor noe av det, så må garantert ha skjedd en glipp. Dette gjaldt for pakker ut av landet, kunne ikke finne noe på import, men antar det er noelunde det samme. Endret 13. desember 2011 av samaron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå