nomi_ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Tenkte jeg skulle sjekke om noen hadde en anbefaling til meg... Jeg har per i dag Nas'en stående under tv, men optimalt skulle den stått i boden. Oppsett per i dag: Internettmodem fra Get--> D-link trådløs ruter --> kablet med switch fra D-link --> kablet med Apple TV2 og Nas. Det jeg lurer på er å sette Nas'en i boden, og koble på en d-link router i bro-modus. Er dette riktig tenkt? Apple tv'en støtter maks 720p, og begge routerne har trådløs N. Kabel til bod er ikke aktuelt pt, da det blir stygg kabelstrekk. Signalet må gjennom en murvegg og en gipsvegg. Takker. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Skal du streame HD film fra den mener jeg at kun 1Gbit nettverk er å anbefale. Kan hende du får det til i dag (om du har få naboer med trådløse ting som spammer deg) men bitthastigheten øker og øker... Min anbfaling blir å dra på Biltema og kjøpe den en lang nok 1Gbit kabel(er) (de røde), stikke innom Clas Ohlson og kjøpe deg kabelkanaler. 16 x 10 tar 2 stk 1Gbit kabler. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164031297 Du kan sikkert finne 1Gbit kabel på Clas Ohlson, men de har jeg ikke testet. Om dette ikke er i nærheten finnes det andre som har tilsvarende. Tok selv fram drill etter at trådløst ga dårlig ytelse selv på lavere HD filmer. Så da ble det kabler fra PC rommet til bod med NAS og Ubuntu server (hver sin 1Gbit) og kabel fra PC rom til stue og Popcorn A110, desverre enda bare 100Mbit, men det går akkurat på høyeste bitthastighet pr. i dag. Plan for ny kabel jobbes med Bruker 3 stk av de rimelige 1Gbit D-Link DGS-1008D (8 porter) som gir bra ytelse i forhold til 270,- pr stk. + noen 100Mbit switcher for å fordele til bare surfing. Velger du kabling, tenk gjennom løsning FØR du starter. Selv gikk jeg mellom dørkarm og vegg for å unngå å borre gjennom vegg. Har du eventuelt vurdert 500Mbit Home-plug løsning ? Endret 13. desember 2011 av morten_b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå