Gå til innhold

sjekk dette vidunderet !

Anbefalte innlegg

117321 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" 2 866,00

117718 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort

- Kabinett og Tower Bag 1137,00

112347 Chieftec Sidedør m/stort vindu & vifte

- Til Sort Fulltower 409,00

117442 Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA

- I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid 1 745,00

115491 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 1115,00

118874 Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k

- Special Edition 8MB cache WD1200JD 1 360,00

117471 Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR

- AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI,Retail 3817,00

107076 3Com Etherlink 10/100 PCI

- 3C905CX-TX-M, Wake On Lan, bulk 287,00

Totalt 12 736,00

er det noe som mangler ? Har lydkort, høyttalere, skjerm, mus og tastatur

skjermkortet kommer ikke på lager før 26 august, er det noen andre plasser jeg kan få kjøpt samme kortet ?

Passer alle tingene sammen ? jeg satte sammen dette uten pc-byggern til komplett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke skal ha et nettkort til en DSL linje og et til LAN så dropp 3com kortet, hovedkortet har innebygget gigalan.

Ellers (smaksak) så er kabinettet ditt ganske stort i forhold til hva du oppgir skal stappes i det. Miditower er kjekkere og lettere å plassere.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg byttet til en 2.4ghz, og puttet de pengene du sparte i pc3700 brikker av god kvalitet..vet ikke om du kan klokke den cpu like høyst som 2.8ghz, men du kan ihvertfall kjøre fsb synskornt med minne ganske mye høyre enn du hadde kunnet med pc3200 brikker. På denne måten får en raskere maskin.

Har selv enn p4 2.4ghz og ic7-g kjører den stabilt på 3.0ghz fsb er på 250mhz, skal klokke mer men venter på enn bedre kjøler

-Og vi ønsker lykke til!!

Lenke til kommentar

Svar til #2

trodde GbLAN betydde at den STØTTET gigabitlan jeg, ikke at det er lan på hovedkortet ?

Svar til #3

Hva om jeg beholder 2.8'ern og kjøper 3700 minne allikavel ? :) Har ikke tenkt å clocke, iallefall ikke før jeg vet mye om hva det dreier seg om

Lenke til kommentar
Svar til #2

trodde GbLAN betydde at den STØTTET gigabitlan jeg, ikke at det er lan på hovedkortet ?

Svar til #3

Hva om jeg beholder 2.8'ern og kjøper 3700 minne allikavel ? :) Har ikke tenkt å clocke, iallefall ikke før jeg vet mye om hva det dreier seg om

Eller Geil Golden Dragon 3500 minne :)

Lenke til kommentar
Svar til #2

Svar til #3

Eller Geil Golden Dragon 3500 minne :)

Amen til det :yes:

Og jeg vet ikke om jeg ville kjøpt Abit Ic7-g, sjek forumet på abit sin side så ser du at de har endel problemer med det kortet. Jeg synes ihvertfall du burde se på Asus sitt I875 eller MSI sitt. Tro eg, med ett sånt "RIG" kommer du nok til å overklokke :D

Lenke til kommentar

Dette er sikkert nevnt av andre, men...

- Nettverkskortet kan du droppe siden hovedkortet har integrert LAN.

- Skal du ikke overklokke har du ikke behov for bedre minne enn DDR400 (PC3200), altså det du opprinnelig foreslo.

- Skal du derimot klokke ville jeg kjøpt en 2.4/2.6 GHz CPU og Geil PC3500 Golden Dragon minne.

- Skjekk prisguiden på HW.no for å finne lagerstatus på skjermkortet hos de fleste nettbutikkene i landet.

Lenke til kommentar

Hvis du har råd behold 2.8ghz. Hør på snekker'n, Geil Golden dragon ultra brikkene(fåes hos psdata) er av meget høy kvalitet, og så ser de bra ut også.

Når du først finner ut av hvordan du klokker så kommer du ikke til å angre på at du kjøpte bra og raske minne brikker.

Og ja, du trenger ikke å kjøpe nettverkskort, det er allerede integrert på hk...er det på mitt..

Hadde også kjøpt meg et lydkort, det som er på hk'et synes jeg ikke var spesielt imponerdes i forhold til audigy og soundstorm

Lenke til kommentar

gå for et sapphire istedet. de er minst like gode =) også må jeg bare spørre om en ting, har satt op et opsett klar til og kjøpe...men nå har jeg valgt twinmos pc3200 m/Winbond og lurer på om jeg gjør meg smart i og heller kjøpe meg et Geil golden dragon pc3200? og bare sånn at dere vet det, så har jeg hittil bare handlet hos komplett og microplex, så har det noe for seg og gå for psdata i tilleg bare pga geil rammet?

Lenke til kommentar
kom nettopp til å tenke på noe fryktelig :)

følger det med vifte når jeg kjøper alle delene separat slik jeg har tenkt å gjøre ?

if not, hvor får jeg tak i vifte® ?

Cpuen din er boxed, men det er greit med noen kabinettvifter og. Papst er et godt valg der.

Lenke til kommentar
gidder noen svare på spm mitt?

Du mangler CD/DVD-rom/brenner, diskett, katoder.

Hva skal du med vindu uten katoder?

kjøp en/to vifter for bedre luft og hvis du har råd, kjøp runde kabler, blir mye finere...

Ang grafikkkortet... De har sapphire 9800pro... 200kr billigere og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...