cbastus Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg og en kompis har satt opp et program vi kunne tenk oss litt tilbakemelding på. Vi tenker bruke det i seks ukers tid fremover, for så å bytte til mer tradisjonell vekttrening. Vi har begge lang fartstid med styrketrening, men har hatt nedetid grunnet skade og latskap det siste året. Program: 3 sett pullups/hangups: etter Pavel's pyramide (forklaring) 2 sett benk: 1x10 repp (65 kg), så 1x12 repp (60 kg) 3 sett foroverlent dips: Pavel's pyramide 2 sett markløft: 2x15 repp (50 kg) 2 sett squats (benpress med stang): 2x15 (40kg) (Vi starter veldig lett på ben og rygg, da vi begge har skader.) Ved første gjennomkjøring ble det 70 min, noe grunnet skravling, målet er å få dette til på +/- 50 min. Hva bør vi kutte ned på eller stryke får å få ned tiden? Så langt fungerer Pavel's pyramide glimrende på dips og pullups, så vi ønsker ikke stryke dette fra rutinen. Takker for konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Fullkroppsøkter Men hva mener du med kroppsvekt? Trente dere med vekter eller brukte hverandre som vekt? Litt vanskelig å skjønne hva dere hat gjort utifra trådteksten og det du skriver... Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 At vi fokuserer på øvelser hvor vi kan løfter kroppen, som dips og pullups. Tror forøvrig vi begge veier ca 75 kg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hvordan trener dere da benk, mark og squat? Øvelser med kroppsvekt er i og for seg ikke dumt, man kan nå bra langt med bare det Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Benk, squat og mark gjør vi som standard styrkeløft, kjenner ikke til noen øvelser hvor en kun bruker kroppen som dekker dette godt. Disse tre øvelsene er tanken å bygge opp til vi ligger rundt 80 kg benk, 90 kg squat og 80 kg mark, noe som burde gå greit innenfor seks-syv uker. Problemet vi støter på er nok å begrense det til en 50 mins treningsøkt, har alltid problemer med å få en fullkropsøkt innenfor denne tiden. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg kan si dere en ting, og det er å verken stryke benk, mark eller bøy. Hvorfor er det så krise at økta varer i over en time? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg kan si dere en ting, og det er å verken stryke benk, mark eller bøy. Hvorfor er det så krise at økta varer i over en time? Hva mener du med "å verken stryke benk, mark eller bøy", at vi ikke bør fokusere mer på de, at vi bør fokusere mindre på de eller at vi ikke styrker kroppen nok slik skjemaet er nå? Programmet må være på +/- 1 time rett og slett fordi det er den tiden vi har til rådighet, han pendler med buss og må dra ca 1,5 timer etter jeg slutter på jobb. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jo, dere styrker kroppen godt med øvelsene dere har nå. Så bra at jeg ikke ville ha fjernet noen av dem. ALLE øvelsene er bra, og fungerer i en herlig synergi. Benk, knebøy, pullups og markløft er de viktigste øvelsene i programmet deres. Dips er også kjempebra. Ergo, ikke stryk noenting! Nåja, det er prioriteringer! Vil dere bli sterke, så tar dere tiden til det! Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Aha. Takk for forklaringen, jeg leste stRYke ikke stYRke Tror vi kan klemme det inn på kortere tid ved å være mer effektive. Om vi endrer på noe blir det i så fall å kutte en av dips seriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå