Gå til innhold

Hjelp meg å redde filmsamlingen min: trenger DVD-brenner

swanky

Anbefalte innlegg

Hei,

beklager at temafeltet var så klumsete... Situasjonen er denne: jeg har mange DVD-filmer, og en del av de er av det "sjeldne" slaget - dvs. filmer som jeg har lett etter lenge og til slutt funnet i f.eks. en mørk bakgate i Berlin. Ofte er det snakk om filmer med sone 1 eller sone 4. Jeg oppdaget her en dag at en av favorittene mine (en japansk utgave av en Kurosawa-klassiker)har begynt å skalle av... Så nå MÅ jeg gå til anskaffelse av utstyr som gjør det mulig for meg å ta sikkerhetskopi av disse filmene. Jeg har betalt opptil 1000-1300 kroner for enkelte av disse filmene, og jeg orker ikke tanken på at de skal forsvinne.

Problemet mitt nå er at jeg aldri har tenkt på DVD-brenner som noe jeg egentlig trenger, siden filmene stort sett er så billig for tiden at det ikke lønner seg å brenne hjemme. For ikke å snakke om å ha filmer uten ordentlig cover i hyllen! Usj! :D

Men hvilket format er det jeg er på jakt etter? DVD+R eller DVD-R? Spiller det noen rolle? Og finnes det noen gode spillere? Ser at Plextor har en del modeller til rundt 2500, de har jeg god erfaring med når det gjelder CD-brennere. Og plater? Er det fremdeles Verbatim som gjelder, eller er det andre merker som er gode nok?

Det viktigste for meg er egentlig ikke prisen, men at jeg får muligheten til å lage kopier som er holdbare.

Takker for all hjelp!

mvh,

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...