simentp Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei! Har nå tenkt og invistere i en grei linse til mitt Canon 550D kamera men har ikke så god peiling på speilreflekskamera'er og ihvertfall ikke så mye om linser. Vet nok til at hva de enkleste begrepene betyr og noen spec's Men til poenget, kamera'et brukes litt allsidig. Alt ifra og ta stillbilder til og ta bilder i selskap o.l. Har sett litt på denne linsen: http://www.netonnet.no/art/foto/objektiv/objektiv-canon/canon-ef-s55-250mmis/114855.4569/ Jeg syntes denne så veldig grei ut, er det evt noen som har andre anbefalinger? Helst i den prisklassen, og ikke over 2,5-3000. Mvh Simen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det er et objektiv som fortsetter i teleenden der 18-55 slutter, og er veldig mye for pengene. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Er det et tele-objektiv du er ute etter, så er ikke det der det verste du kan kjøpe (det ville vært Sigma 70-300mm), men jeg ville heller plukket opp et 70-200mm f4 L på bruktmarkedet istedenfor. De ligger vanligvis rundt 3000-3300kr. Litt dyrere, men et vesentlig hopp i kvalitet. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei! Har nå tenkt og invistere i en grei linse til mitt Canon 550D kamera men har ikke så god peiling på speilreflekskamera'er og ihvertfall ikke så mye om linser. Vet nok til at hva de enkleste begrepene betyr og noen spec's Men til poenget, kamera'et brukes litt allsidig. Alt ifra og ta stillbilder til og ta bilder i selskap o.l. Har sett litt på denne linsen: http://www.netonnet.no/art/foto/objektiv/objektiv-canon/canon-ef-s55-250mmis/114855.4569/ Jeg syntes denne så veldig grei ut, er det evt noen som har andre anbefalinger? Helst i den prisklassen, og ikke over 2,5-3000. Mvh Simen Mitt råd er at alle trenger et 35/50mm objektiv. Fastobjektiver er også veldig greit siden du får veldig god kvalitet for lite penger. http://www.japanphoto.no/product/kampanje/julegavetips/500-1000kr/canon-ef-50mm-f-1.8-ii/ Her tror jeg min anbefaling på billig linse som gir MYE. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 For under kr 3000 tilsammen får du jo både en EF-S 55-250mm IS og en EF 50mm 1/1.8. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Canon 55-250 IS er et bra valg som gir deg mye for lite penger, finnes ingen tilsvarende i samme prissjikt som gir like god bildekvalitet, fokushastighet og stabilisering. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva har du fra før? Kit? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Fra før har jeg det som kom med kamera orginalt altså kameraet og en 18-55 linse. I tillegg så la jeg i noen ekstra hundre lapper i ett greit minnekort med høy skrivehastighet.. Veldig mange gode innspill her nå syntes jeg kunne som sagt trengt en linse med bedre zoom så jeg kan ta bilder fra litt lengere hold en med 18-55'n. Skal vurdere tipsene litt men føler nesten at den linsen jeg hadde funnet virket grei og mange av dere var positiv til den, så da burde det være ett greit kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå