Thorshammer Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg har en PC med vanlig bredbåndtilkobling via modem. Til dette har jeg koblet en adapter fra Telio som tar seg av IP-telefoneringen fra min fasttelefon. Jeg har også en PC i annen etasje. Den er koblet trådløst til mitt nettverk via en ruter. Den trådløse internettforbindelsen til PCen i 2. etasje funker helt utmerket. Så til problemet. Jeg har også en analog telefon med en IP-adapter som jeg gjerne skulle ha koblet til PCen i annenetasjen. Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal gjøre dette siden PCen har trådløs onternettforbindelse, og adapteren får ingen kontakt med internett når jeg kobler den til ethernetporten. En fyr sa til meg at jeg måtte bridge det trådløse nettet på PC'en min til å fungere med ethernet-porten. Jeg skjønner ikke hva dette betyr. Hvordan bridger jeg nettet til ethernetporten på den trådløse maskina? Noen som kan gi et svar til en som ikke er særlig bevandret i terminilogien? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Du må inn på nettverkstilkoblinger (kontrollpanel) og merke de to nettverkskortene, høyrelikk og velg nettverksbro. Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Hei, Jan. Takker for svar. Beklager at jeg har litt tungt for det, men det er den trådløse maskina jeg skal gjøre dette på? Der ligger det to nettverkskort som jeg skal bridge, er det så? Endret 13. desember 2011 av Thorshammer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ja, det er den maskinen du har ved IP-telefonadapteret. Hvis du vil slippe å ha maskinen oppkoblet, så kan du bruke en trådløs ethernet converter til å motta internett med. Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Hei igjen! Gjorde som du foreslo i kveld, og da jeg til slutt koblet adapteren til ethernetporten, så funket IP-telefonen som den skulle! Takk skal du ha! Kjempehyggelig av deg! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå