Gå til innhold

*LØST* Svak og mumlete lyd på Galaxy S2

Anbefalte innlegg

Ang. svak lyd og mumlete lyd fra mic

Fra den dagen jeg kjøpte mobilen har jeg alltid fått klager fra andre at jeg høres svakt og mumlende ut. Har prøvd alt fra "secret codes" til å slå av støyreduksjon. Dette hjelper en smule, men det viser seg at noen telefoner er offer for dårlig montering. Man kan kalle det en designfeil at problemet oppstår.

På selve micen er det montert en gummi-guard som har en "leppe" som hos noen er blitt presset sammen ved monteringen. Løsningen består av en eller to momenter:

• Enten å åpne opp telefonen for å skjære av leppen
  • Eller å bruke et bor med dobbel størrelse av mic-hullet for å åpne opp.

Jeg brukte sistnevnte metode ved å langsomt og forsiktig tvinne et bor mellom fingrene til mic-hullet ble dobbelt så bred, og forsatte tre-fire milimeter videre innover for å åpne leppen som var presset sammen. Tilslutt brukte jeg "trykkluft-på-boks" for å blåse evt plastrester vekk.

Resultatet var fantastisk bra, folk som er vante med mumlingen sier at nå er det krystallklar lyd :new_woot:

Løsningen er fra XDA-forumet

post-131485-0-56633000-1323731411_thumb.jpg

post-131485-0-13867100-1323731425_thumb.jpg

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg selv. Ha en telefon som ikke er brukelig MED garanti eller en UTEN som virker. Selvfølgelig kan du benytte garantien til å prøve å få en som har en gummi-guard uten klem, men på div forumer kan du lese om utallige folk som har fått akkurat samme problemet om og om igjen etter innbytte. Telefoner med dette problemet er SVÆRT utbredt, og sjansen er høy for at man står uten telefon i månedsvis på x antall innbytter.

Personlig mener jeg at når jeg har hatt telefonen i snart et halvt år er det usannsynlig at jeg skal få bruk for garantien. Mangler med telefonen oppdager man rett etter kjøp uansett. Skulle noe ryke er det straks på tide med noe nytt allikevel. De fleste som vanker her på forumet er noe mer entusiaster enn gjennomsnittet, og jeg er neppe alene med å tenke slik her inne.

Anywho... Jeg er strålende fornøyd med en telefon som omsider har blitt nettopp det, en telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...