Gå til innhold

Noroff, Kristiansand. Digital Forensics, erfaringer?

Backstabber

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om dere har noen erfaring med Noroff i Kristiansand. Har hørt utrolig mye dårlig om skolen, og lurte på om alt dette faktisk stemmer. Tenkte at det kanskje var slik at rykte fra bla. Bergen bare ble sirkulert i alle forum og går for å gjelde generelt for skolen. Ser at digital forensics, og bachelor, er nytt dette året. Noen som vet noe om denne linjen, eller skolen i Kristiansand? Linjen passer meg perfekt, og det er kanskje en ønsketenking at ryktet ikke stemmer for Kristiansand. Takk på forhånd.

Endret av Backstabber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Siden linjen er helt ny, er det vanskelig å si noe spesielt om den enda.

Jeg studerer selv nettverk- og it-sikkerhet ved Noroff, og kan ikke si at jeg har de beste argumentene til å anbefale deg Noroff.

Har du f.eks generell studiekompetanse?

Da ville jeg nok kanskje ha vurdert andre alternativer.

Men klart, kan jo hende de klarer å "slå til med noe bra" med dette nye tilbudet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Noroff har bare fått kritikk fordi folk ikke skjønner at når man går på fagskoler så får man ikke bachelor. Det er opp til hver person og bli videresendt til det 3 året via skolen. Digital Forensics er en 3 årig og derfor bachelor, og er faktisk verdifull i forhold til fagskolene. Tror jeg ville valgt Noroff Kristiansand så master i utlandet. Mastergraden ville jeg fullført i utlandet og ikke på gjøvik.

Lenke til kommentar

Norges (og et av europas) største fagmiljøer for Informasjonssikkerhet ligger ved Høgskolen i Gjøvik (Norwegian Information Securty Lab: http://nislab.no/). Ved HiG kan man ta bachelor i Informasjonssikkerhet, så over på en Master i Infosec med spesialisering på Digital Forensics.