Gå til innhold

Noroff, Kristiansand. Digital Forensics, erfaringer?

Backstabber

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om dere har noen erfaring med Noroff i Kristiansand. Har hørt utrolig mye dårlig om skolen, og lurte på om alt dette faktisk stemmer. Tenkte at det kanskje var slik at rykte fra bla. Bergen bare ble sirkulert i alle forum og går for å gjelde generelt for skolen. Ser at digital forensics, og bachelor, er nytt dette året. Noen som vet noe om denne linjen, eller skolen i Kristiansand? Linjen passer meg perfekt, og det er kanskje en ønsketenking at ryktet ikke stemmer for Kristiansand. Takk på forhånd.

Endret av Backstabber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Siden linjen er helt ny, er det vanskelig å si noe spesielt om den enda.

Jeg studerer selv nettverk- og it-sikkerhet ved Noroff, og kan ikke si at jeg har de beste argumentene til å anbefale deg Noroff.

Har du f.eks generell studiekompetanse?

Da ville jeg nok kanskje ha vurdert andre alternativer.

Men klart, kan jo hende de klarer å "slå til med noe bra" med dette nye tilbudet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Noroff har bare fått kritikk fordi folk ikke skjønner at når man går på fagskoler så får man ikke bachelor. Det er opp til hver person og bli videresendt til det 3 året via skolen. Digital Forensics er en 3 årig og derfor bachelor, og er faktisk verdifull i forhold til fagskolene. Tror jeg ville valgt Noroff Kristiansand så master i utlandet. Mastergraden ville jeg fullført i utlandet og ikke på gjøvik.

Lenke til kommentar

Norges (og et av europas) største fagmiljøer for Informasjonssikkerhet ligger ved Høgskolen i Gjøvik (Norwegian Information Securty Lab: http://nislab.no/). Ved HiG kan man ta bachelor i Informasjonssikkerhet, så over på en Master i Infosec med spesialisering på Digital Forensics.

Norsk senter for informasjonssikring (norsis), nesten alle som jobber der har master infosec fra HiG. Forsvarets Ingenørhøgskole sender elevene sine til Hig for å ta emner (forøvrig er sjefen for den skolen foreleser i informasjonskrigføring ved HiG, og har en master fra infosec i HiG). Lista er lang over hvem som drar til den skolen for å få den utdannelsen. (her er studieplan til bachelor infosec: http://hig.no/studiehaandbok/studiehaandboeker/2012_2013/studiehaandbok_2012_2013/imt/bachelor_i_informasjonssikkerhet#emnetabell og master: http://hig.no/studiehaandbok/studiehaandboeker/2012_2013/studiehaandbok_2012_2013/imt/master_of_science_in_information_security#emnetabell)

Utenom at det er fint å oppleve andre kulturer samt muligheten for å "ikke norske" fagmiljøer, er det ingen vits å ta mastergraden i utlandet. Tull at det ikke levers kvalitet i Norge, og tull at det er vits å betale 49,900 per semester...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...