Jarik Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei, den nye iMacen min (ny i juni, 27", i5, nylig satt inn 4x4GB RAM) har tatt kvelden. Den nekter å boote til Lion, og Safe Mode funker heller ikke. Ved å bruke recoveryfunksjonen får jeg sjekket disken i diskverktøy, og der er det en haug med feilmeldinger. Dessverre så vil ikke disken la seg reparere, og eneste forslaget er å sikkerhetskopiere filene mine og siden formatere. Noen som kan forklare hvordan man kan hente ut filer fra en harddisk man ikke kan boote til ? Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Kjenner ikke til teknologien til mac paa hardisker men tror du kan hente filene via en annen data. Bare aa sette den inn aa faa overført filene... eller kontakte en leverandør/service. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Vis du snakker om å ta ut harddisken, så vil ikke det være så veldig enkelt. Er ikke noen skruer å skru på en iMac, uten om de 3 til RAM brikkene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Prøv å bruk en Linux Live CD/minnepenn og se om du får tilgang til disken derifra. Og neste gang bør du huske backup før kræsj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå