Mr T Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har etter en oppgradering av MB fått problemer med at Win XP pro ikke detekterer nye USB komponenter når disse blir tilkoblet USB porter. Må inn i "device manager" og søke etter maskinvareendringer før komponentene blir oppdaget. Slik har det ikke vært tidligere. Da har enhentene blitt oppdaget av operativsystemet med en gang. Er dette et HW problem eller er dette kanskje et spørsmål ang. Win XP? Har formatert og lagt inn XP to ganger på nytt uten at det har hjulpet. Mr T Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 drivere til MB vil vell fixe biffen? Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Har lagt inn siste drivere til Nividia (2.45), så den biffen burde være i orden. Mr T Lenke til kommentar
UAM Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jepp, leser du nøye på driver informasjonen skal disse legges inn etter SP1. Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Ble litt usikker der, men mener bestemt at drivere er lagt inn etter sp1. (Dette for å få støtte for USB2). Har en mistanke om at jeg har en "shitty" ram-brikke som lager krøll. Jeg kjører 2 stk 512 DDR 2700 ram, hvorav den ene er en Twinmos. Når jeg peller Twinmosen ut, så virker maskinen mer stabil enn med den inne. For ofte blåskjerm med begge brikkene i. Mr T Lenke til kommentar
dc Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jeg veit ikke, men kanskje du kan prøve usb20_wxp.zip fra www.asus.com sida (velg ditt motherboard, download, trykk "all") Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Får dette fortsatt ikke til å fungere. Har forsøkt å avinstallere USB driver for så å få disse installert på ny ved restart, men uten at problemet er løst. Må fortsatt inn å søke etter maskinvareendringer før ny hardware oppdaget. Hvis USB enheten er tilkoblet ved oppstart av OS, detekterers denne helt greit. Ikke et livsviktig problem, men fy så irriterende........ Mr T Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Hehe, fant feilen.... Litt flaut men samtlige root-hubs sto aktivert med med dvale-modus. Vet ikke hvorfor dette valget ble installert som default når jeg installerte XP. "Man lærer så lenge man lever.... " Mr T Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 fint du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå