Gå til innhold

Fotografere stjerneskudd inatt?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10040818

"Han mener det også vil være mulig å ta bilder av meteorsvermen, dersom været er bra nok. Da må du stå på et relativt mørkt sted.

- Om det er nokså høy intensitet på meteorsvermen, så kan du i noen sekunder holde lukkeren åpen og da kan du gjerne klare å fange opp noen av disse sporene. Så det er fullt mulig å fotografere meteorsvermen med et vanlig amatørkamera, sier han."

Kunne tenkt meg å prøvd dette inatt. Har utrolig lite erfaring med måne/himmel bilder så vet egentlig ikke hva jeg bør gå for her. Har 550d, 18-55 og 70-200 linse, med stativ såklart. Hva er lurt å bruke, kan man få klare nok bilder mellom 18-55 eller bør man ha zoom? Hva slags innstillinger anbefaler dere å bruke? Skal ta bildene ifra en mørk plass som han i artikkelen anbefaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har tenkt meg ut i morgon natt, ja :) Ser fram til det, håpar berre det ikkje er skyer!

Tenk deg om :) Sjansen for å få eit stjerneskudd i biletet er i utg.pkt. ikkje særleg stor, i alle fall ikkje eit skikkeleg sterkt eitt. Så, di lågare brennvidde (meir vidvinkel) di meir vil du få med deg :) Kjør på med 18-55mm din! Sjølv skal eg bruka eit 12-24mm.

Stativ er naudsynt, men du sa du hadde :thumbup: Når det gjeld innstillingar, så ville eg ha brukt så stor blendar som mogleg (lågt f-nummer). På ditt obj. trur eg det er f/3.5, noko som faktisk er meir lyssterkt enn mitt (f/4). Det er ynskjeleg å maksimera kor mykje lys som treff sensoren. Større blendar => meir lys treff sensoren. Når det gjeld lukkartida, kjem nok eg til å bruka 30 sekund. Då står kameraet der og fangar opp foton som kjem langveis frå, og, forhåpentleg vis, foton frå meteorar.

Det er litt prøving og feiling på desse innstillingane for å få fin eksponering av himmelen. Det kjem heilt an på kvar i landet ein er, kor mykje lysforureining det er, om det er skyer på himmelen osb. ISO-verdien er den verdien eg ville ha variert for å endra eksponeringa. Eg kjem nok til å starta med ISO-1000 og jobba derifro. Dersom eg vil ha biletet mørkare, skrur eg ned ISO-verdien...og motsett.

Sett kameraet i M (manuell). Det er myyykje enklare, og ein kontrollerer alt sjølv. Kameraet sin lysmålar er ikkje særleg nøyaktig i mørke omgjevnadar. Fokuser manuelt også. Pass på, på ditt obj. er "uendeleg fokusavstand" ikkje på enden av fokusringen, men litt tilbake. Ekstremt irriterande, men no er det no slik. Prøv deg fram for å finna perfekt fokus (og gjerne merk av med tusj eller penn der uendeleg faktisk er).

Håpar dette hjelpte pittelitt :)

Lenke til kommentar

Eg har tenkt meg ut i morgon natt, ja :) Ser fram til det, håpar berre det ikkje er skyer!

Tenk deg om :) Sjansen for å få eit stjerneskudd i biletet er i utg.pkt. ikkje særleg stor, i alle fall ikkje eit skikkeleg sterkt eitt. Så, di lågare brennvidde (meir vidvinkel) di meir vil du få med deg :) Kjør på med 18-55mm din! Sjølv skal eg bruka eit 12-24mm.

Stativ er naudsynt, men du sa du hadde :thumbup: Når det gjeld innstillingar, så ville eg ha brukt så stor blendar som mogleg (lågt f-nummer). På ditt obj. trur eg det er f/3.5, noko som faktisk er meir lyssterkt enn mitt (f/4). Det er ynskjeleg å maksimera kor mykje lys som treff sensoren. Større blendar => meir lys treff sensoren. Når det gjeld lukkartida, kjem nok eg til å bruka 30 sekund. Då står kameraet der og fangar opp foton som kjem langveis frå, og, forhåpentleg vis, foton frå meteorar.

Det er litt prøving og feiling på desse innstillingane for å få fin eksponering av himmelen. Det kjem heilt an på kvar i landet ein er, kor mykje lysforureining det er, om det er skyer på himmelen osb. ISO-verdien er den verdien eg ville ha variert for å endra eksponeringa. Eg kjem nok til å starta med ISO-1000 og jobba derifro. Dersom eg vil ha biletet mørkare, skrur eg ned ISO-verdien...og motsett.

Sett kameraet i M (manuell). Det er myyykje enklare, og ein kontrollerer alt sjølv. Kameraet sin lysmålar er ikkje særleg nøyaktig i mørke omgjevnadar. Fokuser manuelt også. Pass på, på ditt obj. er "uendeleg fokusavstand" ikkje på enden av fokusringen, men litt tilbake. Ekstremt irriterande, men no er det no slik. Prøv deg fram for å finna perfekt fokus (og gjerne merk av med tusj eller penn der uendeleg faktisk er).

Håpar dette hjelpte pittelitt :)

Hjalp kjempemye, takk! Du sier at det er vannskelig å få tatt bilde av stjerneskuddene. Hvordan går du frem i å ta bildene? Tar du bare bilder med 30.sek eksponering etter hverandre over lang tid eller venter du til du ser noe før du tar bildet?

Lenke til kommentar

Eg trur nok eg kjem til å komponera, fokusera og ta biletet...og håpa eg får noko. Om ikkje, så får eg i alle fall eit flott stjernebilete :) Eg kjem til å ta biletet så snart som mogleg etter kvar eksponering for å miminera "eksponeringshol".

På den andre sida, 120 stjerneskot i minuttet... Det er omlag 2 per minutt. Eg veit ikkje om det er på ein spesifikk stad på himmelen, eller over heile driten... uansett så burde det vera fullt mogleg å få ein del biletet med meteorar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...