Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny H80 (cpukjøler), nærmere 90 grader ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjpte nylig noen nye deler til pcen, og nå fungerer det selvfølgelig ikke -.-

deler:

-H80 cpu kjøler

-asus P8Z68

-570 gtx

-750 W strømforsyning

-i7 2600K

Etter å ha brukt lang tid på å finne ut hvordan en faktisk skal montere H80'en (prøvde og sette viftene rundt "ribben" både til chassis og direkte til H80 hovedgreia oppå cpu'en) og endt opp med å ha festet ledningene til viftene til hovedgreia, og deretter ledingen fra hovedgreia til cpu fan sloten. problemet er altså at viftene suser og går, mens cpuen slår nye rekorder for hvor høye temperaturene blir.

har prøvd med å slå av autoklokke sekvensen som følger med på hk'et uten at dette har hjulpet så mye...

prøve noen greier nå i sted (dvs at pcen lå på gulvet i ca. 30 min etter en relativt kort økt(30-40 min)) men det sto da med en gang jeg skrudde på pc'en at cpuen var oppe i 87 grader...

har også kommet opp i 85 ved å titte i bios... vet noen hva som skjer? :p

setter stor pris på all hjelp! :)

Også verdt å nevne at hk'et også måler rammen til å være 25 grader i samme tidsintervall, så problemet er ikke den generelle kjølingen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt lang tid på å finne ut hvordan en faktisk skal montere H80'en (prøvde og sette viftene rundt "ribben" både til chassis og direkte til H80 hovedgreia oppå cpu'en) og endt opp med å ha festet ledningene til viftene til hovedgreia, og deretter ledingen fra hovedgreia til cpu fan sloten. problemet er altså at viftene suser og går, mens cpuen slår nye rekorder for hvor høye temperaturene blir.

Ikke fryktelig enkelt å skjønne hva du mener med dette.

Slike temps skyldes ofte at det rett og slett ikke er skikkelig kontakt mellom kjøler og prosessor.

Løsningen er da å ta av kjøler og montere den på nytt/forsikre deg om at det er god kontakt. Se på kjølepastaen.

Lenke til kommentar

hehe^^ ja, beklager... det ble litt rotete :p

Tenkte også at dette var en mulighet, så jeg tok hoveddingsen som sitter oppå selve cpuen av for å dobbeltsjekke, men det var tydeligvis god kontakt... kjølepastaen hadde blitt most noe utover kanten (tok tydeligvis på akkurat pitte litt for mye)... så kontakt står det nok ikke på...

med viftene på ribben tenker jeg på viftene som en fester opp til kabinettet hvor vannet går igjennom for å avkjøles. det er alstå to vifter her som jeg nå har festen til hoveddingsen ( har ikke noe godt ord for den, men det er altså den som sitter oppå cpuen og kontrollerer viftehastigheten)

Endret av It's all about the lolz
Lenke til kommentar

Har vært litt i tvil om de er montert riktig. Siden "bruksanvisningen" består av 6 bilder er det ikke mye hjelp å hente. Sånn jeg har satt de nå, som er den løsningen jeg skjønte var riktig, står de sammen vei (begge med corsair logoene inn mot cpu slik

Vet ikke om det kanskje er slik at den ikke sirkulerer vannet eller noe i den duren :(

Endret av It's all about the lolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...