x-team Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jepphepp, jeg mistet førerkortet mitt den 20 juni i sommer som var.. Jeg var i tingretten hvor det ble spørsmål om videre førerkortbeslag noe det ble. Men i brevet jeg fikk fra tingretten står det følgende: Politiet kan foreløbig holde førerkortet til xxxxx beslaglagt inntil mot vedkommende er endelig avgjort, men ikke ut over 13 Januar 2012. Hva skjer om jeg ikke har hørt noe før denne tid da? Er det normalt at det tar så lang tid, uten at den hører noe fra Politiet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kommer som regel litt an på hvorfor du ble fratatt kjørekortet og om det finnes noen tvil i det hele tatt. Hvordan greide du å miste det egentlig? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Vent til 13 før du henter der, så slipper du i det minste å spørre om de er "ferdig med saken". Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Akkurat samme skjedde med meg, faktisk. Fikk brevet samme dagen fristen gikk ut. Så vent tålmodig, og om det ikke har kommet før 13. januar vil du få det tilbake. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Det teller opp mot tiden du blir å miste sertifikatet for uansett, så bare smør deg med tålmodighet, evt. ta kontakt og spør hvordan saken ligger an. Det burde ikke ta ~7mndr for en forholdsvis liten sak som tap av førerkort. Endret 16. desember 2011 av trollhatt Lenke til kommentar
x-team Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Nå er det blitt den 09'ende og jeg har faktisk enda ikke hørt noe.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Vent til 13 før du henter der, så slipper du i det minste å spørre om de er "ferdig med saken". 14. Kjennelsen åpner for at politiet kan holde det til og med den 13. (Og da tar de vel en avgjørelse den 12...) Lenke til kommentar
x-team Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Enda ikke hørt noe, men er vel helg nå da. Jeg vil vel få et brev med innkallelse til en rettsak, saken kan vel ikke bli avgjort, ene og alene uten en rettsak hvor jeg er tilstede? Saken er enda ikke avgjort og det har gått over den tingretten har fastslått, kan jeg nå kreve førerkortet mitt tilbake da siden ingenting er avgjort enda? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Det spørs på hva du har gjort, det. Politiet kan reagere med forelegg, og da vil du ikke bli innkalt til noen rettssak først. Ja - dersom politiet ikke har utferdiget forelegg (avgjort saken) eller sendt saken til tingretten for ny kjennelse har du krav på å få igjen førerkortet frem til saken er avgjort. Endret 15. januar 2012 av krikkert Lenke til kommentar
x-team Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg har fått lappen min tilbake nå foresten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå