Gå til innhold

Mat og holdbarhet

boffeeen

Anbefalte innlegg

Hvor trygt/utrygt er det egentlig å spise tomatene med brune flekker? Er det greit å spise chili som har ligget ute til den er inntørket? Er det bare å kutte vekk den råtne delen og bruke resten?

I et forsøk på å kaste enda mindre enn jeg allerede gjør søker jeg svar på disse og lignende spørsmål. Hittil spiser jeg det meste inntil det er endring i lukt eller konsistens, men tror jeg har kastet litt for mange mangoer som har blitt litt vel overmodne på den ene siden, men som fortsatt ser greie ut på den andre.

Jeg ser etter litt generell info om hvilke matvarer som kan spises selv om det ikke ser like nytt ut, og hva jeg kanskje burde kaste i stedet for å bruke. Jeg er veganer, så jeg trenger ikke informasjon om kjøtt/egg/meieriprodukter, men det er det kanskje noen andre som gjør (det er også litt derfor jeg ikke bare googler dette, det er kjekt med forumtråder med litt god informasjon som alle kan bruke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein veldig grei regel her kva gjeld "ikkje-samansett mat": Så lenge den maten ikkje byd deg imot å eta grunna vondt syn, vond smak eller vond lukt, er han ikkje FARLEG å eta. Koss han luktar og smakar ellers, og om han FORTENER å verta eten ut frå den lukta og den smaken kan berre dine eigne smaksløkar og di eiga haldning til sløsing med mat avgjera. Ein skal derimot vera OBS på at mugg har lange "røter" sjølv om han ligg på overflata og skjera bort ut frå det.

Same gjeld i prinsipette for "samansett mat" og, så lenge du har sett han saman sjølv på "gamaldags" måte. Kva gjeld industriprodusert "samansett mat" skal du vera langt meir skeptisk. Her har ein så gode smaksendrarar til rådvelde at det er knapt å tru. Hadde folk flest til dømes sett (og lukta) råvarene til ein gjennomsnittleg "pølsefiskepudding" hadde dei knapt ete han den dagen han kom inn i forretningen!

Datomerking av likt og ulikt har ført til at altfor mange totalt har gløymt å nytta kva folk har nytta i hundrevis av år for å avgjera tilstanden til mat: Syn, lukt og smak. Folk overlever der mjølka i butikken (eller på torget) vert aust opp i den ikkje-datomerka mugga kunden tok med og der dei lokale hønsa ikkje verp datomerka egg og! HAR du normal luktesans kan du i høgste grad lukta om mjølka er sur, eller sjå (og lukta om du ikkje såg!!) om egget er farleg å eta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...