Gå til innhold

ISPConfig 3 med DNS og domene - hjelp

Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har installert ISPConfig3 og har mitt eget domene ved Namecheap. Det jeg nå ønsker er å finne ut hvordan DNS fungerer med ISPConfig3 og sette DNS i Namecheap til å peke mot min ene server.

Jeg har ingen planer å kjøre noe stort, bare mitt simple domene.

Jeg er litt usikker på om ting egentlig er riktig, om faktisk jeg skal inn på DNS ved ISPConfig3 og sette følgende:

Zone (SOA): mittdomene.com

NS1: ns1.mittdomene.com

Email: *email*

Videre så er ikke sikker på om alt er riktig konfigurert ved serveren heller. Ved domene har jeg satt NS1 og NS2 på Namecheap til peke mot min IP-adresse, er dette korrekt?

Hvis noen vil hjelpe meg enten via denne tråden, PM eller lignende er det bare å ta kontakt. Legg igjen et svar om du kan hjelpe meg å få orden på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har installert ISPConfig3 og har mitt eget domene ved Namecheap. Det jeg nå ønsker er å finne ut hvordan DNS fungerer med ISPConfig3 og sette DNS i Namecheap til å peke mot min ene server.

Jeg har ingen planer å kjøre noe stort, bare mitt simple domene.

Jeg er litt usikker på om ting egentlig er riktig, om faktisk jeg skal inn på DNS ved ISPConfig3 og sette følgende:

Zone (SOA): mittdomene.com

NS1: ns1.mittdomene.com

Email: *email*

Videre så er ikke sikker på om alt er riktig konfigurert ved serveren heller. Ved domene har jeg satt NS1 og NS2 på Namecheap til peke mot min IP-adresse, er dette korrekt?

Hvis noen vil hjelpe meg enten via denne tråden, PM eller lignende er det bare å ta kontakt. Legg igjen et svar om du kan hjelpe meg å få orden på dette.

Har kjørt ISPconfig3, og kan sikkert komme med noen tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...