Gjest Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Heisann! Jeg har installert ISPConfig3 og har mitt eget domene ved Namecheap. Det jeg nå ønsker er å finne ut hvordan DNS fungerer med ISPConfig3 og sette DNS i Namecheap til å peke mot min ene server. Jeg har ingen planer å kjøre noe stort, bare mitt simple domene. Jeg er litt usikker på om ting egentlig er riktig, om faktisk jeg skal inn på DNS ved ISPConfig3 og sette følgende: Zone (SOA): mittdomene.com NS1: ns1.mittdomene.com Email: *email* Videre så er ikke sikker på om alt er riktig konfigurert ved serveren heller. Ved domene har jeg satt NS1 og NS2 på Namecheap til peke mot min IP-adresse, er dette korrekt? Hvis noen vil hjelpe meg enten via denne tråden, PM eller lignende er det bare å ta kontakt. Legg igjen et svar om du kan hjelpe meg å få orden på dette. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Heisann! Jeg har installert ISPConfig3 og har mitt eget domene ved Namecheap. Det jeg nå ønsker er å finne ut hvordan DNS fungerer med ISPConfig3 og sette DNS i Namecheap til å peke mot min ene server. Jeg har ingen planer å kjøre noe stort, bare mitt simple domene. Jeg er litt usikker på om ting egentlig er riktig, om faktisk jeg skal inn på DNS ved ISPConfig3 og sette følgende: Zone (SOA): mittdomene.com NS1: ns1.mittdomene.com Email: *email* Videre så er ikke sikker på om alt er riktig konfigurert ved serveren heller. Ved domene har jeg satt NS1 og NS2 på Namecheap til peke mot min IP-adresse, er dette korrekt? Hvis noen vil hjelpe meg enten via denne tråden, PM eller lignende er det bare å ta kontakt. Legg igjen et svar om du kan hjelpe meg å få orden på dette. Har kjørt ISPconfig3, og kan sikkert komme med noen tips Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Flott med svar! Men det hjalp meg ikke stort, gjerne PM meg IM-adresse så kan jeg prøve å forklare bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå