nor50 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Når jeg ripper film og musikk vil jeg gjerne katalogisere mappene. Derfor søker jeg et program som kan liste opp og lagre navnet på filene/mappene i gitte mapper. Noen tips der? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kunne du omformulert spørsmålet ditt? Jeg hang ikke helt med. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 På disk d: har jeg mappen filmer. I mappen filmer har jeg så filmer liggende. Så vil jeg ha et program som leser innholdet i mappa sånn at jeg kan spare det som ei tekstfil.. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Følgende script vil lage en liste over alle filer du har i en mappe som slutter på filetternavnet "avi". Den vil lagre denne lista som en txt-fil, uten filetternavnet. Kopier innholdet nedenfor, og lim det inn i en notisbok-fil. Klikk File->Save as. Velg lokasjon d:/filmer (jeg går nå ut ifra at filmene ligger rett inni mappen "filmer", ikke at de ligger i hver sin undermappe. I feltet "File name" skriver du hvasomhelst.bat I feltet "Save as type" velger du "All files (*.*) Så dobbeltklikker du på hvasomhelst.bat som nå ligger i samme mappe som avi-filene. Om filmene har andre etternavn, kan du selvsagt forandre filetternavnet i scriptet nedenfor. Du kan legge til flere linjer for å få avi-filmene for seg, mpg, mkv for seg. Var det noe sånt du så for deg? @echo off del filmliste.txt For %%a in (*.avi) do @echo %%~na >>"%~dp0filmliste.txt" echo List Generated! pause Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Nei... Brukte tidligere Karens directory printer, men de senere versjoner er ikke så gode til mitt bruk... Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Bruker PrintFolders, lettvint og greit program til det du beskriver. Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå