Gå til innhold

Uke 50mm 2011 - Johnny™

Anbefalte innlegg

Bruker:Johnny™

Deltakernivå: Purist

Objektiv: Sigma 50mm

Var på posten og hentet sigma 50 i dag :)

Lyset var long gone når jeg fikk pakket den opp, så det ble et testskudd av eldstedattera.post-59142-0-38230500-1323713267_thumb.jpg

Den frontfokuserer ganske ille, men jeg skal prøve å jobbe rundt det og levere inn kamera + objektiv etter jul engang.

Endret av Johnny™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk det grundig både på kort og lang avstand - det er rapportert at enkelte eksemplarer fokuserer for mye den ene veien på kort hold og den andre på langt. Teit at de droppet justering av mikrofokus på 60D - mulig det kunne reddet det her. Men - som du sier - bare å sende inn. Glad du kjøpte i Norge? ;)

Gleder meg til å se flere skudd - det er et genialt objektiv til crophus!

Lenke til kommentar

Sjekk det grundig både på kort og lang avstand - det er rapportert at enkelte eksemplarer fokuserer for mye den ene veien på kort hold og den andre på langt. Teit at de droppet justering av mikrofokus på 60D - mulig det kunne reddet det her. Men - som du sier - bare å sende inn. Glad du kjøpte i Norge? ;)

Gleder meg til å se flere skudd - det er et genialt objektiv til crophus!

Kjøpte brukt, men det var opprinnelig kjøpt på FV, og det er 60D også, så jeg tar nok med meg både hus og objektiver ned og snakker med de. Tror det får vente litt, gidder ikke være uten kamera i juleferien...

Lenke til kommentar

Fokus var kanskje ikke helt spot-on på de to siste - foretrekker selv liveview for å få heelt perfekt fokus på landskapsbilder.

Fin innramming på stasjonen - og kanskje dårlig vær både der og på tårnet? Dagens har i alle fall fått sin dose dårlig vær. Skulle kanskje hatt litt mer på venstresiden, så "rammen" ble symmetrisk, men fin presentasjon av (maritim?) rust. Og skinnende ny hengelås, som sammen med teksten gjør bildet. :)

Lenke til kommentar

Fokus var kanskje ikke helt spot-on på de to siste - foretrekker selv liveview for å få heelt perfekt fokus på landskapsbilder.

Fin innramming på stasjonen - og kanskje dårlig vær både der og på tårnet? Dagens har i alle fall fått sin dose dårlig vær. Skulle kanskje hatt litt mer på venstresiden, så "rammen" ble symmetrisk, men fin presentasjon av (maritim?) rust. Og skinnende ny hengelås, som sammen med teksten gjør bildet. :)

Må nok investere i nytt stativ, det gamle er kaputt, og skikkelig rævva i utgangspunktet. Morsomt at du nevner det med symmetri, bildet er nemlig symmetrisk før jeg croppet det, orginal i spoiler her om et øyeblikk.

post-59142-0-25002700-1324154259_thumb.jpg

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...