Johnny™ Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Bruker:Johnny™ Deltakernivå: Purist Objektiv: Sigma 50mm Var på posten og hentet sigma 50 i dag Lyset var long gone når jeg fikk pakket den opp, så det ble et testskudd av eldstedattera. Den frontfokuserer ganske ille, men jeg skal prøve å jobbe rundt det og levere inn kamera + objektiv etter jul engang. Endret 13. desember 2011 av Johnny™ 1 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Gled deg til fokusen sitter skikkelig. NYDELIG objektiv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hvilket kamera har du nå? Har du mulighet for å finjustere fokus? Hvis ikke, prøv liveview. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Sjekk det grundig både på kort og lang avstand - det er rapportert at enkelte eksemplarer fokuserer for mye den ene veien på kort hold og den andre på langt. Teit at de droppet justering av mikrofokus på 60D - mulig det kunne reddet det her. Men - som du sier - bare å sende inn. Glad du kjøpte i Norge? Gleder meg til å se flere skudd - det er et genialt objektiv til crophus! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Hvilket kamera har du nå? Har du mulighet for å finjustere fokus? Hvis ikke, prøv liveview. 60D, så fokusjustering må skje på verksted Tester med liveview i morgen, nå venter et avsnitt av Boardwalk Empire Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Sjekk det grundig både på kort og lang avstand - det er rapportert at enkelte eksemplarer fokuserer for mye den ene veien på kort hold og den andre på langt. Teit at de droppet justering av mikrofokus på 60D - mulig det kunne reddet det her. Men - som du sier - bare å sende inn. Glad du kjøpte i Norge? Gleder meg til å se flere skudd - det er et genialt objektiv til crophus! Kjøpte brukt, men det var opprinnelig kjøpt på FV, og det er 60D også, så jeg tar nok med meg både hus og objektiver ned og snakker med de. Tror det får vente litt, gidder ikke være uten kamera i juleferien... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 En kald og våt morgen på Karl Johan 1 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Punk's not dead 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Siste her synes jeg funker bra. Godt sett, godt tatt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hah - godt sett, ja - på miniatyren trodde jeg det var to mennesker - flott samspill og komp! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Takk for det Solfjeld og Trondster! Det er en del av et street art prosjekt i Oslo. Mye bra, men synd med drittungene med sprayboks som gjør sitt beste for å ødelegge... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Vinter in the west village og jeg digger å ha muligheten for å bruke iso 3200. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Mange fine linjer på kryss og tvers her, som rammer inn personen i bildet. Bra sett og tatt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Vestby? Er enig med KSunhill angående linjer. fra meg. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Vestby? Japp, metropolen Vestby. Takk for hyggelig kommentarer begge to! Dagens er også fra nærområdet iso3200, 1/15s, f/1.4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Vestby er en trivelig plass - bodde på Pepperstad på sluten av 70-tallet Gårsdagen er et kjent landemerke fra Vestby - synes du fikk en fin - litt dyster - stemning her. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Joda, Vestby er greit det. Ikke verdens navle, men etter 12 år innenfor ring 2 er det midt i blinken. Dagens er litt i samme gate. Kanskje tilogmed i din gate Tom? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Der er du i min gate, ja Jeg liker nok mest rusten min i farger, men du viser det fungerer i sort/hvitt også. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Fokus var kanskje ikke helt spot-on på de to siste - foretrekker selv liveview for å få heelt perfekt fokus på landskapsbilder. Fin innramming på stasjonen - og kanskje dårlig vær både der og på tårnet? Dagens har i alle fall fått sin dose dårlig vær. Skulle kanskje hatt litt mer på venstresiden, så "rammen" ble symmetrisk, men fin presentasjon av (maritim?) rust. Og skinnende ny hengelås, som sammen med teksten gjør bildet. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Fokus var kanskje ikke helt spot-on på de to siste - foretrekker selv liveview for å få heelt perfekt fokus på landskapsbilder. Fin innramming på stasjonen - og kanskje dårlig vær både der og på tårnet? Dagens har i alle fall fått sin dose dårlig vær. Skulle kanskje hatt litt mer på venstresiden, så "rammen" ble symmetrisk, men fin presentasjon av (maritim?) rust. Og skinnende ny hengelås, som sammen med teksten gjør bildet. Må nok investere i nytt stativ, det gamle er kaputt, og skikkelig rævva i utgangspunktet. Morsomt at du nevner det med symmetri, bildet er nemlig symmetrisk før jeg croppet det, orginal i spoiler her om et øyeblikk. Endret 17. desember 2011 av Johnny™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå