chhs Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei! Nå har det seg slik at jeg hoppet rett fra videregående til høyere utdanning, rett og slett fordi jeg ikke hadde stort bedre å ta meg til. Det viser seg at programvalget ikke akkurat var «match made in heaven», og jeg har så lite motivasjon og selvtillit innen fagfeltet at det er flaut. Nå er det heldigvis bare snakk om et årsstudium, men av mine tre eksamener dette første semesteret har jeg strøket på to og jeg begynner å uroe meg med tanke på studielån og stipend. Så, det jeg lurer på er: Hva gjør jeg nå? Bryr Lånekassa seg om jeg fullfører nettopp den fagsammensetningen jeg har søkt støtte til, eller kan jeg ta opp et par random fag til våren ved siden av mine obligatoriske fag? Vil det i så fall rette opp feilen? Håper på gode råd og svar! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei. Du kan ta akkurat de fagene du vil til våren. Det er ikke fagfelt som er viktig for lånekassa, men antall studiepoeng. Jeg kjenner noen som har vært i samme situasjon. De fleste byttet studie og klarer seg nå veldig bra på sine nye studier. Er vanligere en du tror å velge feil første gang. Lenke til kommentar
chhs Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Tusen, tusen takk for svar! Er kanskje ikke så unormalt å ta feil i første omgang, men det er innmari kjipt når du står midt oppi det selv. Får håpe det ordner seg! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Det skjønner jeg veldig godt, men det ordner seg for de aller fleste. Hvis det mot formodning ikke skulle ordne seg så har jo NAV ganske god tilbud på trygd for tiden. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå