Gjest Slettet+981723478 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei. Har fått spørsmål om å geotagge bilder. Kan man gjøre det i nettleser, eller må jeg laste ned program? Hvordan kan man geotagge bilder lettest mulig? Er snakk om Windows... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Letteste måte er og ha med seg en gps når man tar bildene og samkjøre de i etterkant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Har ikke gps, og mange av bildene er tatt for lenge siden. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Her har du endel programmer som du kan tagge bildene i, det kan gjøres automatisk mot en geo-gps eller manuelt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Her har du endel programmer som du kan tagge bildene i, det kan gjøres automatisk mot en geo-gps eller manuelt. Hvis du skal tagge bildene manuelt, så krever det at du vet hvor bildene er tatt ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Bildene vet jeg hvor er tatt, det er bare for å organisere de etter sted/plass istedet for dato/filnavn at geotagging er mer enn aktuellt. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg har ikke mye erfaring med dette, men har i alle fall benyttet Nikon View NX til geotagging på gamle bilder. Programvaren lastes ned gratis fra Nikon. Her kan du bla deg fram på kartet i hele verden til du er på ønsket sted og deretter geotagge bildet. Informasjonen legges inn som metadata i bildet og gjør at du i enkelte bildevisningsprogrammer kan få opp kart/satelittbilde over hvor bildet er tatt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Geosetter er fin. Lenke til kommentar
ChristianAa Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Geosetter er bra for mine behov. Jeg logger med gps når jeg fotograferer, men grensesnittet i Geosetter gjør det greit å tagge uten gps-logg også. Geosetter har også bra håndtering av metadata som du kan sette for grupper av bilder. Christian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Da prøver jeg Geosetter! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå