Arne Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei! Jeg ønsker å utveksle 5. semester i bachelorgraden min på økonomi og administrasjon, og leter etter en skole jeg kan utveksle til. Skolepenger er ikke en issue så lenge det ikke er over ca 50-60k for semesteret. Jeg har hørt at Upenn er en veldig god business-skole? Noen erfaringer eller råd til andre skoler? Har også sett litt på Cornell. Lenke til kommentar
Payung Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Først og fremst ville jeg sett på om skolen din har noen samarbeids/utvekslingsavtaler med noen skoler i USA. Har du sjekket det? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Ja, på bachelornivå har NHH utvekslingsavtaler med Berkeley (der søker alle....) og U Cinicinnati. VI har også avtale med U Washintgon, men det er bare vårsemester, og jeg vil utveksle i 5. semester.. Lenke til kommentar
Payung Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Både Carnell og Wharton er meget gode business-skoler, så kjør på. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Ja, men tror det vil bli en del arbeid med å komme inn der da! Noen som har erfaringer med utveksling som ikke er ferdig tilrettelagt av din egen skole? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Snakket i dag med internasjonalt kontor, og de sa det var lurest å utveksle fra skolen og ikke søke seg inn på skole selv. Mye mer arbeid hvis du søker selv, det er dyrere, og det er veldig vanskelig å få fagene godkjent, visstnok. På opplegget vårt så får vi forhåndsgodkjent fagene, såvidt jeg forstår. Blir nok masteren på skole i USA istedenfor da! Så får jeg søke meg inn på Cinicinnati eller Berkeley (som vi har avtaler med). Lenke til kommentar
Payung Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hvorfor ikke velge et annet land enn USA? NHH har samarbeidsavtaler med langt bedre skoler i andre land enn USA. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Det er sant! Har hørt den i Singapore skal være ganske bra. Også mulig med Australia, de er kanskje ikke så verst? Det er jo tross alt bare et semester på undergraduate, så det må jo være ganske greit å bo der da, ser for meg at prestisjeskole ikke er det viktigste i 5. semester utveksling. Forslag? Lenke til kommentar
Payung Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg har bodd i både Autralia og Singapore og kan anbefale begge på det sterkeste. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Da søker jeg der! Her er listen over skoler vi kan utveksle til: http://nhh.no/no/studentsider/utveksling/før-du-reiser-ut/kvar/bachelor.aspx Noen som utpeker seg som gode valg her? Det er jo en del skoler å velge mellom i Australia. Har tatt professional english 1 og tar 2 til våren, og planlegger ikke å ta andre språk. Så det må med andre ord være engelskspråklig. Jeg vet jeg er litt tidlig ute, søknadsfristen er i juni. Better early than sorry... Lenke til kommentar
tmth Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg har studert i Canada, og vet at Queen's har et rykte for å være et veldig bra universitet. Økonomilinjen står sterkt, og i tillegg er det en skikkelig college-by med bra skoleånd (litt som NHH). Du kommer sikkert til å ha det gøy dersom du velger Berkeley, men det siden det er så mange nordmenn der, blir det vanskelig å virkelig bli kjent med amerikanere. Syns det er litt teit at man må for det meste velge fag i sosiologi-fakultetet også. 1 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 LSE i London er jo en prestisjeskole som har et godt rykte på seg, om du ikke er for kresen på at det må være utenfor Europa... Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Det finnes mange mer eller mindre prestisjetunge universiteter du kan utveksle til via NHH, og om jeg ikke husker feil er dette noen av dem som er rangert høyest. Det kommer jo selvsagt også an på hva du har lyst til hva gjelder land og opplevelse, men sånn på CV'en er vel dette noen av de bedre: Berkeley UCLA Duke Handelshøyskolen i Stockholm HEC Paris St. Gallen London School of Economics HKUST (Hong Kong) NUS (Singapore) Det er mulig jeg har glemt noen og det er mulig jeg har skrevet opp noen feil, så du får evt. unnskylde meg det. Tror derimot det skal være noen av de på papiret beste skolene. Ser noen av de er nevnt over også Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Personlig hadde jeg ikke giddet å gå på Berkely på grunn av klimaet Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå