Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming laptop 15-20k

Anbefalte innlegg

Hei!

Det nærmer seg jul og jeg skal kjøpe en julegave til med selv :p

Det gjelder da en bærbar pc. Skal brukes hovedsakelig til spilling,

spill som: swtor, bf3, skyrim osv...

Alienware sine pc’er ser fine ut, og lurer på om noen av dem kan være noe, mx17 kanskje?

Multicom sin kunshan p150 er ikke aktuell (den ser billig ut xD)

På forhånd, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alienware er definitvt å anbefale. Har mx15 selv, og har aldri vært så fornøyd med PC før. Det sies at det er den eneste bærbare PC'en som kan måle seg med en stasjonær, og etter min erfaring kan jeg være enig i dette.

Ulempen med Alienware er vel at du betaler en del ekstra for at det er nettopp det - Alienware.

Ellers så ville jeg sett på den nye elite-serien til Samsung, de har også noen gode specs, og til en relativt mye rimeligere penge. Som regel vil jeg ikke anbefale standard-merkene til gaming, men dette kan virke som et unntak, og er verdt å sjekke ut.

Link til Samsung-PC'en: http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/notebook/performance/NP700Z5A-S01SE

Du får Google gaming laptops og undersøke litt. Lykke til!

Lenke til kommentar

Det sies at det er den eneste bærbare PC'en som kan måle seg med en stasjonær

nå er m17x en litt annen skala enn m15x ettersom m17x er har over dobbelt så bra grafikk...

m17x med et kraftigste grafikkortet den kan ha (GTX 580M) plasserer seg mellom HD 6790 og HD 6850 på stasjonær. så det er et mid-range kort på stasjonær...

det du kanskje har hørt om er m18x som kjører GTX 580M SLI, det nærmer seg GTX 580 på stasjonær

det som Dell/alienware sier om at det er den beste gaming laptopen i verden er jug

clevo/multicom "driver" å lager P270WN som har sandybridge-E og GTX 580M SLI, den ryktes rundt omtrent nå i desember

Edit: viste seg at det finnes en manskin omtrent lik som den nevnt over, men den bruker den gamle i7 990X

hvis man ser etter de beste gaming laptopene så er det nok enten clevo/multicom eller alienware fordi det er de med GTX 580M, ellers kan du gå ned på MSi til GTX 570M

så hvis du er villig til å betale den ekstra alienware avgiften så er nok det det beste

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Takk for svar,

Har skjekket litt og kommet fram til at dette kan være noe jeg går for:

Alienware mx17 med:

Windows® 7 Home Premium, 64-biters

Intel® Core™ i7 2670QM prosessor (2,2 GHz, 6 MB, 4 kjerner)

2 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M

8192 MB (4 x 2 GB) 1600 MHz tokanals DDR3

256GB SSD + 750GB 7,200rpm SATA Dual Drives

44 cm(17,3") WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD-skjerm

DVD+/- RW-stasjon

Pris: 21 370,00,-

Finnes det en godt aleternativ til dette? Som vil gi mer for pengene, samtidig som pc'en er fin å se på ( ganske viktig da jeg bruker 20k på ny pc)

Lenke til kommentar

Kunshan P170

Skjønner ikke hvor du får det fra at Kunshan P150 ser billig ut, men om du mener dette koster det "bare" 10% ekstra her.

Her er det jeg har det fra:http://www.hardware.no/artikler/multicom_kunshan_p150/102036/4

Dessverre synes vi ikke kabinettet med tilhørende tastatur og mus er særlig godt utført. Den gummierte overflaten på innsiden tiltrekker seg fort støv og skjuler på ingen måte fettflekker. Kun et lite klistremerke under skjermen viser at maskinen er av merket Multicom, og alle disse tingene kombinert gir en liten avsmak når vi tenker på hvor mange tusen maskinen koster.

Når du bruker mellom 15 000 og 20 000 kroner på en spillmaskin, slik som en fornuftig spesifisert Multicom Kunshan P150 koster, ønsker du en utførelse som er litt mer gjennomført og elegant enn vi får servert her. Vi satt konstant med en svak plastsmak i munnen når vi brukte maskinen, noe som gjør at vi ikke med god samvittighet kan anbefale Kunshan P150.

Vi mener uansett at dersom du først skal svi av så mange tusen på en bærbar PC bør det også være synlig at lommeboken har blitt vrengt.

Alt i alt er jeg ikke i tvil om at Kunshan P150 er en kjempe-pc, men som du ser ovenfor (konklusjon fra hardware.no) frister ikke denne pc’en noe særlig.

Men alle har vær sin smak, jeg liker det litt fancy :)

On topic:

Har noen erfaring med originpc? http://originpc.com/

Endret av Stinson
Lenke til kommentar

Origin er da akkurat det samme som Multicom: Clevo-maskiner

Hardware.no og anmeldelsene deres har forresten vært ganske dårlige/urettferdige de siste årene. Jeg hadde heller stolt på notebookcheck.net da.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6026&review=malibal+clevo+p150hm

The screen lid and chassis are made of thick plastics with an internal metal support structure that feels quite durable. The lid and the top half of the main chassis are covered in a matte rubberized paint similar to what you find on a premium-level ThinkPad. The color is a mix between charcoal and coffee but looks nicer than just a glossy exterior.
Lenke til kommentar

Takk for svar,

Har skjekket litt og kommet fram til at dette kan være noe jeg går for:

Alienware mx17 med:

Windows® 7 Home Premium, 64-biters

Intel® Core™ i7 2670QM prosessor (2,2 GHz, 6 MB, 4 kjerner)

2 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M

8192 MB (4 x 2 GB) 1600 MHz tokanals DDR3

256GB SSD + 750GB 7,200rpm SATA Dual Drives

44 cm(17,3") WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD-skjerm

DVD+/- RW-stasjon

Pris: 21 370,00,-

Finnes det en godt aleternativ til dette? Som vil gi mer for pengene, samtidig som pc'en er fin å se på ( ganske viktig da jeg bruker 20k på ny pc)

Asus G74SX

9999,-

17"

Intel Core i7 2670QM 2,2 GHz

8 GB minne

2x 500 GB HD, 7200

GTX 560M (3GB)

Halve prisen. Oppgrader SSD (1500,- +) og RAM (700,- +) så er den ish, like god foruten skjermkortet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja hehe :p tenkte på det i det jeg publiserte innlegget. Men siktet til origins to toppmodeller, Clevo X7200 og Origin PC EON 17-S (Clevo P170HM).

Sistnevte er vel den samme som multicom sin kunhsan p170?. Ser ut til at det er litt flere valgmuligheter på Origins sin da, som to ssd i raid osv (har lite kunskap om det, så stopp meg hvis jeg er på jordet.)

Prismessig ender vell origin opp med å bli vell dyr kanskje, og den pc'en som er mest aktuell (p170) er billigere hos multicom.

Så da står det mellom kunshan p170 og alienware mx 17.

Dette ble vanskligere enn jeg trudde, men skal bruke dagen til å tenke på det.

Gjerne kom med argumenter som kan gjøre valget mitt lettere! :D

Takk for hjelpen alle!

Lenke til kommentar

Det sies at det er den eneste bærbare PC'en som kan måle seg med en stasjonær

nå er m17x en litt annen skala enn m15x ettersom m17x er har over dobbelt så bra grafikk...

Det er jeg fullstendig klar over. Intensjonen var ikke å sitte å skryte av min egen datamaskin her, det var kun å anbefale Alienware-maskiner generelt og henvise til egen erfaring framfor noe jeg kun "har lest et sted en gang".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...