frozeneyes Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg har en Lenovo ThinkPad T500 som er et par år gammel, men har oppført seg bra hele veien. Ivertfall til nå. Ivertfall det siste året har den vært treg i oppstarten, selv om jeg har satt oppstartsprogrammer til minimum. Men i dag da jeg skulle starte den, fikk jeg store problemer. Jeg ser at CPUen er høy, det virker som pcen jobber med noe flere minutter etter oppstart, og jeg får ikke gjort noe, ikke engang ctrl+alt+delete. Trykker jeg på noe som helst, så fryser den, og jeg må bare restarte igjen, med samme historien. Kan legge til at den fungerer bra i sikkerhetsmodus, ingen problemer der. Har også prøvd å tilbakestille til i går (eneste alternativet), men uten hell. Noen datakyndige som kan hjelpe? Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Høres ut som virus spør du meg. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Høres ut som virus spør du meg. Ditto. Kjør en runde med Malwarebytes Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Høres ut som virus spør du meg. Ditto. Kjør en runde med Malwarebytes Lasta ned Malwarebytes, og kjørte skanning i sikkerhetsmodus (normalmodus er umulig), men fant ingenting. Har det noe å si hvilken modus jeg kjører skanningen i? Hvilke andre alternativer har jeg? Takk for hjelpen, forresten Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Høres ut som virus spør du meg. Ditto. Kjør en runde med Malwarebytes Lasta ned Malwarebytes, og kjørte skanning i sikkerhetsmodus (normalmodus er umulig), men fant ingenting. Har det noe å si hvilken modus jeg kjører skanningen i? Hvilke andre alternativer har jeg? Takk for hjelpen, forresten Hvordan sikkerhetsmodus? Sikkerhetsmodus i Windows eller i selve programmet? Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Høres ut som virus spør du meg. Ditto. Kjør en runde med Malwarebytes Lasta ned Malwarebytes, og kjørte skanning i sikkerhetsmodus (normalmodus er umulig), men fant ingenting. Har det noe å si hvilken modus jeg kjører skanningen i? Hvilke andre alternativer har jeg? Takk for hjelpen, forresten Hvordan sikkerhetsmodus? Sikkerhetsmodus i Windows eller i selve programmet? Det heter kanskje sikkermodus.. Jeg mener i windows. Beklager, skulle kanskje skrevet det Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hmm. Det best du kan gjøre er jo å gjøre en reinstallering hvis du har mulighet til det? Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Tenkte på å bare installere windows på nytt, for jeg finner bare ikke ut hva det kan være. Når jeg ikke vet hva problemet er, så blir det jo vanskelig å finne løsningen. Men reinstallasjon av windows må jo være en sikker løsning? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Enkelte virus sletter seg selv eller krypterer seg selv slik at antivirusprogrammet ikke finner det i normal modus. Selv om viruset skullle være borte nå, så kan det likevel ha etterlatt seg defekter i windows som gjør maskinen ustabil. Derfor er reinstallering å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå