Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester City

Aleks

Chelsea - Manchester City  

27 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner?

• Chelsea
      11
    • Uavgjort
      4
    • Manchester City
      12

Anbefalte innlegg

Er vel snart tid å slutte å omtale klubber som pengelag. Alle klubber drives av penger, noen har rikere eiere og bruker mer penger. Det er ingenting ulovlig med det. Nå inntrer vel snart Financial Fair Play-reglene også så det blir det vel opp til hver enkelt klubb og forholde seg til regelverket for å ikke bli straffet. Om City får eiere som har penger er det vel ikke noe supporterne eller spillerne kan noe for, samme gjelder Chelsea

Allikevel omtales supportere av lag som Chelsea og City som "penge supportere", uansett om de har vært supportere i 50 år eller i 10 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke selv noe problem med at lag betaler mye for spillere eller generelt bruker mye penger, problemet for meg er at de ikke har fått pengene på "fair" vis. Enkelte klubber kjøper dyre spillere med penger de har tjent opp gjennom gode resultater over flere år, mens andre bare faller med ræva først oppi pengebingen.

Det er noe unaturlig med det og jeg synes ikke det er fair overfor de andre lagene.

Lenke til kommentar

Enkelte klubber kjøper dyre spillere med penger de har tjent opp gjennom gode resultater over flere år, mens andre bare faller med ræva først oppi pengebingen.

Problemet med det, er at pga pengeboomen som kom på nittitallet er det nesten umulig for andre klubber å kjempe seg opp og tjene penger på fair vis.

Lenke til kommentar

Som Gine sier vi ville det vært vanskelig for andre klubber å fått spillere. Da hadde vel sikkert PL sett ut som La Liga gjør. Kun med 2-3 gode lag, mens resten haltende flere mil bak. Nå har vi 6 lag som er i stand til å kjempe om tittel.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Vel, om prisen er for høy vil markedet korrigere seg selv naturlig (den usynlige hånd) etter en viss tid. Vi kryper sakte, men sikkert opp mot 1 milliard for de desidert beste spillerne og 300 mill er slettes ikke uvanlig nå lenger.

Dersom det blir mer fokus på økonomisk fair play gjennom FIFAs regelverk om ikke så lenge vil nok prisen på spillere senke seg selv og gå ned på et mer naturlig nivå hvor andre klubber kan være med å konkurrere. I det lange løp kan faktisk klubber som Aston Villa, Fulham, Stoke, Tottenham o.l. være de store vinnerne. Nå vet jeg ikke hvordan økonomien til disse er, men dersom de allerede har en forsvarlig drift vil de ikke gå på en like stor smell som mange av de europeiske topplagene vil.

Lenke til kommentar

Det at flere klubber kan ha råd til dem er en ting, men spørsmålet er jo hvorvidt verdensstjerner ønsker å gå til klubber som ikke har en mulighet til en pokal. Går de evt. til en mindre klubb blir de sjeldent der i mange år før det kommer en større klubb som kan tilby mye mye mer.

Jeg håper ihvertfall at det nye regelverket vil virke positivt og ikke bare floppe som alt annet FIFA holder på med.

Lenke til kommentar

Enkelte klubber kjøper dyre spillere med penger de har tjent opp gjennom gode resultater over flere år, mens andre bare faller med ræva først oppi pengebingen.

Problemet med det, er at pga pengeboomen som kom på nittitallet er det nesten umulig for andre klubber å kjempe seg opp og tjene penger på fair vis.

Dette er fasiten.

At disse "pengeklubbene" kom på banen kan de største klubbene og UEFA egentlig takke seg selv for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...