Gå til innhold

Høy temperatur på stock 3930k?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel 3930k (stock) og Noctua NH-D14 CPU-kjøler. Denne prosessoren skal brukes til rendering, og kan fort risikere å jobbe med mer eller mindre 100% last i opptil en uke av gangen.

For å være sikker på at dette skal gå bra, så bruker jeg LinX med AVX for å presse CPU`en maksimalt. Jeg kjører 20 passes. Jeg bruker CoreTemp for å overvåke temperaturen.

Det som er saken er at etter 20 pass var temperaturen på den varmeste kjernen 67 grader.

Høres dette grader ut som normal temperatur med denne type belastning og denne kjøleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemte å si at jeg sover 2 meter fra maskinen. Slik den er nå så er den så godt som lydløs på full last. Jeg har ingen kabinettvifter, og Noctua-viftene går på ca 1200RPM. Jeg prøver å finne balansen mellom støy og kjøling, men hvis selve monteringa er dårlig, så er det selvsagt noe som må fikses. Det er dette punktet jeg er mest ute etter å vite noe om ...

 

Jeg har også et Cooler Master HAF932 kabinett som huser en i7 2600. Dette kabinettet har en 230mm vifte på toppen som er nesten lydløs. Kanskje jeg burde bytte kabinetter ...

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...