sannheten_666 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg har en Intel 3930k (stock) og Noctua NH-D14 CPU-kjøler. Denne prosessoren skal brukes til rendering, og kan fort risikere å jobbe med mer eller mindre 100% last i opptil en uke av gangen. For å være sikker på at dette skal gå bra, så bruker jeg LinX med AVX for å presse CPU`en maksimalt. Jeg kjører 20 passes. Jeg bruker CoreTemp for å overvåke temperaturen. Det som er saken er at etter 20 pass var temperaturen på den varmeste kjernen 67 grader. Høres dette grader ut som normal temperatur med denne type belastning og denne kjøleren? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Det virker i overkant varmt egentlig. http://www.overclock.net/t/1167070/anyone-oc-there-3930k-yet/30_30 Folk ligger på 4.5GHz med litt høyere temperaturer, med mindre temperaturer stiger vanvittig sakte oppover er det nok en dårlig mount. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jeg glemte å si at jeg sover 2 meter fra maskinen. Slik den er nå så er den så godt som lydløs på full last. Jeg har ingen kabinettvifter, og Noctua-viftene går på ca 1200RPM. Jeg prøver å finne balansen mellom støy og kjøling, men hvis selve monteringa er dårlig, så er det selvsagt noe som må fikses. Det er dette punktet jeg er mest ute etter å vite noe om ... Jeg har også et Cooler Master HAF932 kabinett som huser en i7 2600. Dette kabinettet har en 230mm vifte på toppen som er nesten lydløs. Kanskje jeg burde bytte kabinetter ... Endret 12. desember 2011 av hardrock_ram 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Det enkleste er vel å teste hvorvidt det er kabinettkjølinga som ikke holder mål ved å sette inn et par ekstra vifter som sørger for at lufta inni kassa blir byttet ut i større grad enn nå. Går tempen ned mange grader vet du hvor problemet ligger, hvis ikke - kanskje dårlig mount, eller varm chip. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Det var varmen i kabinettet. Temperaturen gikk ned 8-10 grader i LinX når jeg byttet til et kabinett med toppvifte. Den er fremdeles så stille som mus, selv under full last, så det funker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå