Gå til innhold

PCI S-ATA ytelse vs....

Calm

Anbefalte innlegg

Synes jeg får litt dårlig ytelse ved bruk av min WD 80GB som OS disk, og har tenkt på å kjøpe denne PCI kontrolleren for å kjøre en Raptor på. Noen som vet om slike kontrollere legger mye load på CPU, evt. om det finnes andre S-ATA kontrollere som er gir bedre ytelse? Eller vil det være mere gunstig, ytelsesmessig, å kjøre en P-ATA med 8 MB cache på onboardkontrolleren?

Har forøvrig behov for ekstra IDE kanaler, og har derfor valgt meg ut akkurat den kontrolleren... Er ikke interessert i å kjøre noe RAID setup for øyeblikket, og har ingen planer for øyeblikket om å kjøpe nytt hk. Men vil en onboard S-ATA kontroller yte bedre enn en slik PCI kontroller? Promise kortet støtter PCI 66 MHz, og det gjør vel hovedkortet mitt også (?), så det skulle jo være mulig å få ganske god ytelse!?

Har hørt en del si at mange onboardkontrollere (av forskjellig slag) legger mesteparten av loaden på CPU, og ikke gjør noe særlig prosessering i forhold til egne kontrollerkort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i innlegget mitt, har jeg ingen planer om å kjøpe nytt hk, men tanken har streifet meg... tror nok jeg går for det kontrollerkortet - kan vel sikkert alltids få bruk for det senere også, så det vil nok ikke være penger ut av vinduet....

Vil det være noe problem å boote fra en HDD på et slikt kontrollerkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...