JulieMathilde Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vi er to jenter som går i 1o. klasse og vi skal ha et prosjekt som foregår i en skoleuke hvor vi skal spesialisere oss innen sykepleierutdanning. Vi er ute etter noen som kan hjelpe oss med å være kreative på fremføringen av yrket, da karakteren vil komme på vitnemålet. Vi har tenkt å stille opp i sykepleierklær, og dramatisere et intervju om en sykepleier, og muligens ta med og vise noen sprøyter i og med at min far er sykepleier. Men er det noen der ute som har noen bedre ideer, så er det bare å komme med forslag! Lenke til kommentar
smuts Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 vil først kommentere bildet du har valgt; hun er en kjempe flink sykepleier, som jeg er så heldig å være kollega med:-) svært få vet hva en sykepleier egentlig gjør. selv hadde jeg ingen anelse før jeg begynte på utdannelsen. eller, jeg trodde jo at jeg visste hva et ville si å være sykepleier. sette sprøyter, gi medisiner, forskjellige praktiske prosedyrer osv. og det stemmer jo forsåvidt, men det utenforstående ikke ser er at som sykepleier blir man ekspert på multitasking, og må være fryktelig effektiv og nøyaktig og alltid observant og ja, det er et veldig stort ansvar. men veldig spennende og man kjeder seg aldri. og en annen ting som er viktig å få med er at dette yrket er for både kvinner og menn:-) vil anbefale dere å feks vise en film, søk på youtube. intervju en sykepleier, slik at dere kan fortelle mer om en typisk arbeidsdag. jeg hjelper gjerne hvis du vil vite mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå