ZiggyS Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg vil (forhåpentligvis i nærmeste fremtid) få tilgang til ADSL. I den forbindelse hadde jeg tenkt å gå til anskaffelse av trådløs bredbåndsruter, men må jo da selvfølgelig også ha to (eller tre, er ikke helt sikker) trådløse nettverkskort. Det jeg lurte på, var om disse donglene gjør samme jobben som et nettverkskort ? Om de gjør det, ser de jo veldig snertne ut da (enkelt å flytte fra en maskin til en annen) og i tillegg er de forholdsvis rimelige. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jepp, en slik dongle gjør samme nytten som et nettverkskort. Er jo en veldig elegant løsning, syns jeg... Lenke til kommentar
egils Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei er det slik at om jeg skal koble sammen to pc'er i nettverk, trenger jeg bare to slike dongler? Eller må man ha en (CNet Wireless LAN Aksesspunkt 11 Mbps WiFi 802.11b, "bridge" funksjon, 128-bit) i tilegg? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=12&s=kom Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 du trenger en router hvis modemet ikke har router ellers holder et akksesspunkt, bruk g standarden 54mbit det går kjappere og er mer fremtidsrettet, ringer du komplett svarer de med en gang Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Jepp, en slik dongle gjør samme nytten som et nettverkskort. Er jo en veldig elegant løsning, syns jeg... Det må jeg si hørtes veldig greit ut ja. Og da er den saken opp og avgjort. Takk for svaret :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå