josteinsen Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Har elements den samme RAW konverteringen som Lightroom? Er vel Camera RAW den heter. Har mitt egent system for organisering og backup av bilder så det er KUN konverteringen jeg er interessert i og derfor er ligthroom mer enn det jeg trenger og kan ta meg råd til akkurat nå etter innkjøp av 5d og linser. PS noen som vet hvor god det programmet som vil følge med mitt 5dmk2 er i forhold til camera raw spesiellt med tanke på å rette opp skjeve bilder og linse korreksjon? Takk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) PS noen som vet hvor god det programmet som vil følge med mitt 5dmk2 er i forhold til camera raw spesiellt med tanke på å rette opp skjeve bilder og linse korreksjon? Takk Medfølgende Canon DPP er det programmet som behandler raw-filer best, også på støy, justering av horisont, samt korreksjon av objektiver. Canon leverer med gode programmer til kameraer, hva med og teste de før et eventuell kjøp av tredjeparts programmer ?, er du ikke fornøyd kan du laste ned en 30 dagers prøve gratis av LR3. Ta også og sjekk ut Canon learningcenter. Endret 12. desember 2011 av Nautica Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Takk. Har testet Lightroom i 30 dager akkurat for bruk til mitt nex 3 og mulighetene for spesiellt linsekorreksjon var utrolig praktisk. Når du sier at DPP har gode muligheter for det samme så blir det nok unødvendig med ekstra software.. takker :)Kan man manuellt legge inn info om andre linser som ikke er fra canon hvis de ikke ligger i databasen til DPP ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå