Arne Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg hadde en 32" som røk (ikke bilde på skjermen, bare lyd), og nå er jeg ute etter en ny tv. Den bør være litt større enn 32" tommer, altså 37" eller 42". Jeg sitter litt ifra tven, så kanskje 42" er greit. Den må også være god å game på. Har hørt om at når man skal spille spill så er det lurt å ha noe som heter 100HZ? Uansett, hadde satt pris på forslag til TV her. Den bør ikke koste mer enn 5000, siden jeg er student. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627728#reviews Er denne et godt alternativ? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Jeg kjøpte nettopp en ny TV selv som virker passende til dine spesifikasjoner. Den er fra kvalitetsprodusenten Samsung, 40", 2x HDMI, 100 Hz og LED. Jeg tror den har kant-LED, dvs. LED-lysene sitter i kantene. Dette gir litt dårligere sorttoner, men allikevel er det veldig god bildekvalitet! En fordel med dette er at det gir veldig god pris, og TVen blir smalere! Rammen er heller ikke så bred, noe som er et stort pluss i mine øyne. Instillingene er også veldig greie å ha med å gjøre, samt den kan lese USB som er veldig greit om du har en ekstern harddisk. Litt usikker på hvilke videoformater den kan lese, det får du nesten sjekke opp om det er aktuelt. Likte spesielt filmmodusen til bildet, gjorde alt veldig smooth og deilig å se på i alle fall i Skyrim, ikke store irriterende kontraster og skjærende farger. Den er veldig billig hos Lefdal, og det tok 2 dager for levering for meg (Akershus). Samsung 40" LED 100 Hz Edit: xxxx5005 som du linker til er dyrere pga. flere innganger og litt annet snacks, du får nesten velge selv hvor mye du vil bruke. Jeg har ikke sjekket den så veldig mye mer ut enn at jeg veit det er storebroren. Endret 11. desember 2011 av Occi 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Den så ikke så verst ut nei, takk for bra svar! Hvor tynne er disse tvene? Hvordan fikk du tilsendt tven? Posten? Ser det er gratis frakt på så dyre pakker fra Lefdal. Bor i Bergen, byen over alle byer, seff Forresten, må jeg betale NRK-lisens hvis jeg kjøper en slik? Jeg får TV i veggen på studenthjemmet, har ikke lyst å betale ekstra for NRK-lisens. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Syns hele den serien til Samsung ser konge ut, er veldig fine! Selv digger jeg LED! Angående hvor tynn den er så er det full spesifikasjoner på Lefdal sin side, trykk på 'se spesifikasjoner for produktet'. Dypte uten stativ er ca. 5 cm. Ikke rare greiene for å være en så billig TV! Jeg fikk tilsendt TVen over helt vanlig post, dvs. hente på postkontoret. Slikt med lisensiering veit jeg ikke så mye om, men letteste er nok å spørre organsisasjonen som ordner med studenthjemmet, sannsynligvis er det felles for bygget kan jeg tenke meg. Endret 11. desember 2011 av Occi Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg er også ute etter ny TV, da spesielt til spilling av FIFA. Det jeg lurer på er om responstid har noe å si? Har en 3 år gammel LCD-tv til rundt 2500 kr som holder på å ta kvelden. Sikler etter denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632218 Hadde dette vært et godt kjøp? Ser responstiden er på 1ms, om det har noe å si i forhold til spilling? Hater etterslep.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Med dagens standard og særlig om du velger 100 Hz så er det ikke noe problem i det hele tatt som jeg har erfart i alle fall. Kan dog fint lite om plasma TVer. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vet du om noe TVer i samme prisklasse som kunne egnet seg bedre til spilling enn den jeg linket til? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Veit ikke nok om TV til å si noe så konkret. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Og hva er poenget med å velge plastma forran LCD? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Les litt her om du vil lære litt mer om plasma vs. lcd vs. led. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Fordi plasma-tver har mye lavere responstid enn lcd-tver, noe som for meg er viktig. Hater som sagt etterslep. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Ok! Ser også at det er fare for burn-in i skjermen. Litt usikker på hva som er best da, ser ikke ut som noen soleklare favoritter. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Er alltids fare for burn-in, men så lenge du er oppmerksom, og ikke lar tven stå i ro med samme bilde i over en time, så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Ser for meg følgende scenario: Jeg skal bare lage til noe mat, og så ringer telefonen... LCD it is for meg.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Husk å skaff en med LED i alle fall da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Er alltids fare for burn-in, men så lenge du er oppmerksom, og ikke lar tven stå i ro med samme bilde i over en time, så skal det gå fint. Jeg har plasma og har hatt samme windowsbakgrunn i et par år. Fremdeles ikke tegn til burn-in. Problemet er nok ganske oppskrytt. Spesielt på nyere skjermer. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 En plasma skal klare å ha et fast bilde i langt over en time. Hadde systemet vært så følsomt hadde det ikke vært mulig å bruke plasma som vanlig tv. Jeg snakket med en fyr på den lokale elektrokjeden, og han sa at tv-ene der som regel sto på samme kanal i opptil 16 timer. De hadde aldri hatt permanente innbrenninger på sine plasma modeller. Middlertidige derimot. Det får man. De forsvinner som oftest greit av seg selv. hvis du skal bruke tv-en til gaming trenger du ikke en 100hz tv. Dette skal gjøre bevegelsene mykere, men det produserer så mye lag at tv-en blr uegnet til spilling hvis du har det på. Derfor har de fleste tv-er i dag en dedikert gamemode hvor de fleste digitale billedforbedringer blir redusert eller skrudd helt av slik at responstiden skal bli så rask som mulig. Allikevel er de beste lcd-ene stort sett tregere enn plasma. Plasma er raskere, har bedre kontrast og et større fargerom. I tillegg er de langt bedre på bevegelse uten 100hz og slike ting. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Blir fortsatt plasmaene veldig varme? Har ikke hatt en selv, men syns å huske at det var et problem i alle fall før. Mulig jeg tar feil men. Åpenbart minus med plasma er jo prisen Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Så, jeg må nesten bestemme meg for en TV snart! Tenker på disse to: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/UE40D5004XXE/samsung-40-led-tv-ue40d5004 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627728#reviews Andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå