Gå til innhold

Ny PC til 10.000. Er valgene mine gode?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kommer til å bestille en ny PC ganske snart, har aldri bygget selv, men har tenkt å prøve. Hadde satt stor pris på om noen kunne sett over det jeg har valgt og si om alt ser greit ut. Eventuelt komme med tips til hva som kan endres.

Kabinett

CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower

PSU

Corsair TX V2 650W PSU

Hovedkort

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155

Prosessor

Intel® Core i5-2500K

Skjermkort

ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

SSD

Kingston HyperX SSD 120GB 2.5"

Minne

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

DVD

Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Operativsystem

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

Et lite spørsål til slutt, hva er forskjellen på OEM W7 og FULL W7?

Hadde satt svar på raske svar, ettersom det skal bestilles ganske snart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for et annet kabinett (smak og behag), slik som Fractal Design R3. Bytt hovedkortet til et som er basert på Z68, slik som dette. SSDen du har valgt er rask, men også dyr. Samsung 830 og Crucial m4 er gode alternativer til en billigere penge. GPUen ser grei ut, men trenger du BF3? Hvis ikke, kan du sikkert spare litt der. :)

EDIT: Har du planer om å overklokke?

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for et annet kabinett (smak og behag), slik som Fractal Design R3. Bytt hovedkortet til et som er basert på Z68, slik som dette. SSDen du har valgt er rask, men også dyr. Samsung 830 og Crucial m4 er gode alternativer til en billigere penge. GPUen ser grei ut, men trenger du BF3? Hvis ikke, kan du sikkert spare litt der. :)

Takk for raske svar begge to. Jeg har nå valgt hovedkorte du anbefalte. er klar over at BF3 er med. SSDen fra Samsung som du linker er bare 150kr billigere, er den jeg hadde i utgangspunktet bedre?

Har ikke peiling på overklokking så har ikke planer om det.

Edit: En siste ting, må jeg kjøpe noe annet? Vifte, kabler?

Endret av Gauten
Lenke til kommentar

OEM kan bare brukes på systemet ditt én gang og teknisk støtte er ikke inkludert. Fullversjonen kan installeres på flere datamaskiner men bare en om gangen, dvs:

installere -> avinstallere -> installere

I tillegg til at du kan ringe/sende mail til Microsoft om teknisk støtte. Du får også med manual og en "fancy" boks for fullversjonen.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Takk for raske svar begge to. Jeg har nå valgt hovedkorte du anbefalte. er klar over at BF3 er med. SSDen fra Samsung som du linker er bare 150kr billigere, er den jeg hadde i utgangspunktet bedre?

Har ikke peiling på overklokking så har ikke planer om det.

Edit: En siste ting, må jeg kjøpe noe annet? Vifte, kabler?

Skal du ha BF3 er det et godt kjøp. Jeg ville valgt Samsungen når det gjelder SSDen, se her og her om hva som er best. Nei du trenger ikke vifter dersom overklokking er uaktuelt.

EDIT: Kompletts superweekend er over for denne gang.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...