`MoSSa` Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 da ser jeg hvor mye jeg får hjelp her jeg.. er på utkikk etter ny pc..er villig til å legge rundt 8tusen raske på bordet. har andre pc'er i huset med brennere så dette er unødvendig, men alt annet som skjerm og tastatur osv er nødvendig! i og med at jeg stort sett er i lærer fasen så ser jeg dermed etter litt hint og tips her.. :wink: Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 hei einar! kan jo tråd til med litt hjelp når jeg først er her? hehe.. du kan få for mitt oppsett til 8000: AMD XP2500+ 333 fbs (som jeg prøvde å forklare istad) 865 kr Abit NF7-S hovedkort med dual ddr v.2.0 995 kr Sapphire Radeon 9800 128 DDR 2907 kr Spire CPU vifte med støtte for opptil XP3200+ 227 kr TwinMos Ram 2x256 DDR400 med WinBond 1144 kr Chieftech Matrix Sølv med 360W strømfosyner 695 kr Western Digital 80 gb hd med 8 mb cashe og 7200 rpm 927 kr totalt med frakt: 7963 kr!! jeg regner med at denne er til deg, og at du ikke skulle ha cdrom av noe slag? hehe.. dette er den pcen jeg selv skal ha om du lurte snakkes kompis Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 fredriku: Han skulle faktisk ha CD/DVD-rom, men ingen CD-Brenner! Dessuten har du glemt å inkludere Skjerm samt Mus/Tastatur. Som du kanskje skjønner, så går det oppsettet ganske dårlig i forhold til 8000 kr. grensen, hvis du skal legge til disse komponentene. `MoSSa`: Hva skal PC'en brukes til? (må nesten vite det om jeg skal sette opp ett oppsett for deg!) :wink: Lenke til kommentar
D2001 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 På denne grensen (8 høvdinger) vil jeg anbefale en HP pc.. kanskje mitt tips strider mot de fleste hw.no brukernes moral om å ikke kjøpe en fabrikk-pc men de gir valuta for pengene hver gang. Det dumme er at du aldri vet hva slags hk du får og kan ikke regne med å få en veldig oppgraderingsvennlig PC :x Men men. Du burde ta turen innom nærmeste elkjøp om det finnes en i nærheten da. Har ikke de sånn 30 dager money-back åpent kjøp på datamaskiner nå også? Det hadde vært lite rått da Og i og med at du er i "start-fasen" så passer et elkjøp-tilbud bra for deg hvis du har forretningen i nærheten. Tenker på at HP pcen bl. a. kan skilte med: + fint design + brukervennlig (hp's egne finesser utover det Windows Xp tilbyr) + godt "recovry" system i tilfelle noe skulle gå galt + masse gratis programvare + god HP e-mail support (kun gode erfaringer) + de lager PCen med tanke på "allround use" +++++ Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 os må man ha .. ta vare på øynene! Hovedkort med gode utbyggingsmuligheter og mange integrete saker som lan og lyd må man ta seg råd til.. AMD stiller i egen budsjett klasse! Kjøp mer senere! Hvis du engang tenker på geforce fx må jeg daske deg! Keyboard mus & matte Kabinett passer sikkert fint med sort kabinett .. Tror dette var ca. alt man trenger i en pc.. hvis det mangler noe så si i fra. Total pris ble: 8 039,00 + frakt, ikke så gæli det? Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 os må man ha .. 2000 Professional engelsk? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 os må man ha .. 2000 Professional engelsk? 40 kr billigere enn norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå