Gå til innhold

Skal bestille noen nye deler til pcn

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal oppdatere min stasjonære pc nå. Trenger nytt skjermkort, nye rambrikker og så må jeg anskaffe meg en SSD disk.

Prisklasse på skjermkort er på rundt 2500,- har tenkt litt på GeForce GTX 570. Noen innvendinger?

Corsair Vengeance DDR3-1600 12 GB skal vel være greit nok.

Har ikke bestemt meg for en SSD enda, men vil helst ikke over tusenlappen på denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til Radeon HD 7970 lanseres i januar og kjøp dette, langt mer fremtidssikkert enn å kjøpe et år gammelt GTX 570.

Angående RAM må du tenke på hvilken plattform du har og om det er dobbelkanal eller trippelkanal som gjelder for ditt hovedkort. LGA1366 er trippelkanal (3/6/12/24GB), alt annet er dobbelkanal (2/4/8/16/32GB). Å kjøre tre minnnebrikker på et dobbelkanalhovedkort er en dårlig idé med tanke på ytelse.

Crucial M4 64GB, Intel 320 80GB eller Samsung 830 64GB er de beste valgene blant SSDer i dag.

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal oppdatere min stasjonære pc nå. Trenger nytt skjermkort, nye rambrikker og så må jeg anskaffe meg en SSD disk.

Prisklasse på skjermkort er på rundt 2500,- har tenkt litt på GeForce GTX 570. Noen innvendinger?

Corsair Vengeance DDR3-1600 12 GB skal vel være greit nok.

Har ikke bestemt meg for en SSD enda, men vil helst ikke over tusenlappen på denne.

hva slags hovedkort har du?

corsair vengeance virker fint, med mindre du vurdere eller har en stor CPU kjøler, for a krasjer de.

hvis du har AMD: 8GB (2x4GB)

hvis du har intel LGA 1156/1155: 8GB (2x4GB)

hvis du har intel LGA 1366: 6GB (3x2GB) du trenger ikke mer med mindre du driver med videoredigering og slikt

asus og msi sine gtx 570 har gode kjølere

på SSD er det vel enten samsung 830 eller crucial M4, begge koster rundt 900kr (64GB)

Edit: arni90 :ph34r:

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Kan nok ikke vente til Januar, irriterer meg bare mer og mer at jeg må kjøre skyrim på så lave grafikk instillinger. Men om jeg velger og gå for 580 da, så har jeg vel ett skjermkort en ganske god stund? Er vel dobbel kjerne også på det?

Hadde helt glemt at hovedkortet støttet tokanals minnebrikker. Var ikke så dumt av meg og kjøre på med en post her allikevel da.

Er ikke OCZ sine SSD disker også ganske bra?

Skal sjekke ut litt med priser, men regner meg jeg kjører på med Intel 320 80 GB isåfall.

Lenke til kommentar

Kan nok ikke vente til Januar, irriterer meg bare mer og mer at jeg må kjøre skyrim på så lave grafikk instillinger. Men om jeg velger og gå for 580 da, så har jeg vel ett skjermkort en ganske god stund? Er vel dobbel kjerne også på det?

Hadde helt glemt at hovedkortet støttet tokanals minnebrikker. Var ikke så dumt av meg og kjøre på med en post her allikevel da.

Er ikke OCZ sine SSD disker også ganske bra?

Skal sjekke ut litt med priser, men regner meg jeg kjører på med Intel 320 80 GB isåfall.

gtx 580 er kun 10% bedre enn gtx 570, synes du det er verdt prisen?

gtx 580 er ikke dobbelkjerne, det er gtx 590 det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...