Shax# Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hei! Det har seg sånn at på skjermkortet mitt (Sapphire Radeon HD 6870) ikke virker helt som det skal. Jeg har en skjerm kobla til den overste DVI-outputten på skjermkortet, som virker helt fint. Når jeg da vil koble til en annen skjerm på den nederste outputten, skjer det ingenting, har testa med begge skjermene, så vet at det ikke er noe galt med de, så det må være skjermkortet. Noen som har peiling? - mini097 Endret 11. desember 2011 av mini097 Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Skjermen jeg bruker er en Acer AL2051W som er kobla til med en DVI-I til VGA adapter. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Du kan ikke bruke DVI->VGA-adapter på den nederste porten. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Ånei, hvorfor har det seg slik? EDIT: Problemet mitt er da at på skjermen er det kun VGA og DVI-D inputs, og på skjermkortet er det bare HDMI, 2x DVI-I og Displayport, tror jeg. Endret 12. desember 2011 av mini097 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ikke noe problem, DVI portene på skjermkortet er fullpins, dette for å støtte analoge signaler OG muligheten til å gi lyd via HDMI (Når adapter brukes) Så du trenger ikke å tenke så mye på DVI standarden bak på skjermkortet, mer på skjermsiden. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Men hva må jeg kjøpe for å koble til skjermen da? Jeg må jo selvsagt ha en annen kobling/kabel. Endret 12. desember 2011 av mini097 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vell, for en god stund siden handlet jeg en slik til min skjerm for DVI fra 5870 til skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108966#info Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Og det er bare en DVI-D kabel? Vil man merke forskjell fra en DVI-D tilkobling til en DVI-I? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 DVI-I støtter både DVI-Digital og DVI-Analog Med tanke på at du ser på digitale kabler vil du ikke se noen forskjell Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Da har jeg faila Har nettopp kjøpt dette her til dataen: DVI til VGA-adapter VGA-Kabel og en kabel DVI-I til VGA Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vi må alle begynne et sted, og det er gjennom feil man lærer mest. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Det var sannsynlegvis ikkje noko med skjermkortet, det hadde vore verre. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Kvifor har det seg slik at det ikkje går an å bruke adapter på den nedste porten? Nokon som veit det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kvifor har det seg slik at det ikkje går an å bruke adapter på den nedste porten? Nokon som veit det? Når man bruker en slik adapter brukes en Digital-til-Analog-konverter på skjermkortet. Adapteren konverterer faktisk ikke signalet. AMD-kortene er bygd slik at bare den øverste hovedporten kan bruke en DVI-VGA-adapter, mest sannsynlig tenker de at de som bruker flere skjermer ikke trenger to VGA-porter. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ser du på Pinouten til DVI så vil du skjønne det. Det er de 4 pinnene og krysset ute i hjørnet som overfører analog signaler, men slike signaler kommer ikke ut på den nederste porten. Det ble gjort før, men VGA holder på å fases ut, og ATi sparer ved å la være å koble til den analoge biten på alle DVI portene. VGA siden det er analogt har også kvalitets problemer med høye oppløsninger. 1 Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Åja, vil det seie at det hadde fungert å bruke ein DVI til HDMI adapter, eller ingen adaptere i det heile? Eg vil då allikevel gå for ein vanleg DVI-D kabel, tenkjer eg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ja og nei. Nei fordi HDMI sliter litt med underskalering osv. (Mer info i stickyen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219479 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå