Saaka89 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei. Jeg har i løpet av kort tid (siste 3-4 uker) opplevd en veldig svimmehelhet og ukonsentrasjon, samt trøtthet og slapphet. Jeg føler ikke for å trene (noe jeg til vanlig elsker) og er trøtt selv med alt mellom 7-10 timer søvn hver dag. Da jeg har haugevis med eksamener nå før jul, har jeg sittet time inn og time ut på en kontorstol og lest. Jeg klarer ikke å konsentrere meg og føler meg svimmel. Faktisk så ille at jeg føler meg full (alkohol). Dette er noe jeg aldri har opplevd før i både intensitet og varighet. For 2 år siden var jeg hos legen og tok blodprøver da jeg følte meg slapp og lite "treningsvillig". Det ble påvist allergi mot hund, katt, strøv osv osv. Jeg fikk noen allergipiller, men føler igrunnen ikke disse har hjulpet noe. Da jeg ALDRI før har slitt med konsetrasjonsproblemer verken på skole eller jobb syns jeg dette er både irriterende og skummelt. Ser liksom for meg at det kan være alt fra alvorlig til ingenting. Jeg har ofte pauser i lesingen hvor jeg går, tar push ups, situps osv (for å riste litt på kroppen og få i gang blodomløpet). Mat og drikke får jeg også i meg regelmessig. Så dette skal ikke være årsaken. Huset er relativt nytt, med balansert ventilasjon, så innemiljøet skal også være bra. Jeg håper at dere kan se for dere hva det kan være?? Mulig noe jeg er veeldig allergisk mot iom at jeg har sittet på samme rom hele tiden?? Sukkersyke?? evnt noe annet? Takk på forhånd. mvh Nils Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det kan være mye rart endog tidlig stadie av kreft. Det eneste du absolutt ikke skal foreta deg er å dra til legen. Hørte du?? Hold deg langt unna leger!!! Lenke til kommentar
Saaka89 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Det kan være mye rart endog tidlig stadie av kreft. Det eneste du absolutt ikke skal foreta deg er å dra til legen. Hørte du?? Hold deg langt unna leger!!! IRONI?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Skyldig. Kom deg til legen. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Dette kan være indikasjoner på svært, svært mange sykdommer. Alt fra allergi, virusinfeksjon, hjerteproblemer, angst, depresjon, kreft ... Det er fullstendig umulig å si noe som helst basert på det du skriver. Sannsynligheten er imidlertid svært stor for at det ikke er noe alvorlig. Uansett, du bør nok ta en tur til legen. Lenke til kommentar
Saaka89 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar. Jeg er igrunnen klar over at jeg burde komme meg til legen, men jeg tenkte jeg måtte forhøre meg med noen som muligens har følt akkurat det samme og kunne svart rett ut at dette høres hundre prosent sikkert ut som f.eks sukkersyke. Men ja, jeg skal bestille meg en time til legen. Er som regel 100 % frisk (bank i bordet), så satser på at dette ikke er noe alvorlig. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 I vinterhalvåret så er det veldig vanlig at man blir mer ''trøtt og slapp'', og det kommer ganske enkelt av at man ikke får i seg nok vitaminer som man får av sollys. Det 'triste og gråe' kan også ha en psykisk virkning, og mange opplever en såkalt 'vinterdepresjon'. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Er ikke dette helt normalt? Har vært der selv. Når jeg endelig fikk ferie sov jeg så og si hele dagen. Er nok bare kroppen din gir deg tegn på at den er sliten. Lenke til kommentar
Saaka89 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Takk for svar BuffyAnneSummers og Nickless. Men jeg kjenner kroppen min veldig godt, så det er ikke søvnproblemer. Jeg har hørt med noen som mener det kan være Krystallsyke. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hvis du har krystalsyke så er normalen at du er så svimmel at du ikke klarer å bevege deg på egenhånd. Hvis du har vært dritings og kjørt seng når du har lagt deg så kan du gange det med ca 10 så har du krystalsykesvimmel. Det er også mest utbredt blant gamle mennesker. Fordelen er at det går som regel over av seg selv, men kan behandles av en kiropraktor mener jeg det var. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Dette: Jeg har i løpet av kort tid (siste 3-4 uker) opplevd en veldig svimmehelhet og ukonsentrasjon, samt trøtthet og slapphet. Jeg føler ikke for å trene (noe jeg til vanlig elsker) og er trøtt selv med alt mellom 7-10 timer søvn hver dag. Da jeg har haugevis med eksamener nå før jul, har jeg sittet time inn og time ut på en kontorstol og lest. Jeg klarer ikke å konsentrere meg og føler meg svimmel. Faktisk så ille at jeg føler meg full (alkohol). Dette er noe jeg aldri har opplevd før i både intensitet og varighet. Da jeg ALDRI før har slitt med konsetrasjonsproblemer verken på skole eller jobb syns jeg dette er både irriterende og skummelt. Ser liksom for meg at det kan være alt fra alvorlig til ingenting. er en _nøyaktig_ beskrivelse av hvordan livet mitt har vært de siste 5 ukene. Har aldri hatt problem med å lese til eksamen i maaange timer hver dag i ukesvis. Men så: svimmel, slapp, lite treningslyst, lite matlyst, nedsatt konsentrasjon, dårlig i magen og småpanikk fordi dette kommer midt i eksamenstiden. Jeg kom meg etter hvert til legen (ca. 2 uker siden) og tok noen blodprøver. Fredag forrige uke fikk jeg beskjed om at jeg hadde jernmangel. Dette er nå fjerde dagen jeg tar jerntilskudd, og håper jeg begynner å bli litt bedre. Hvordan det har oppstått vet jeg ikke, men har trent 4-5 ganger i uka (moderat intensitet) og gitt blod hver 3. måned, og det kan kanskje ha vært medvirkende. Min anbefaling: gjør et par søk på jernmangel og se om du kjenner igjen noen av symptomene. Og uansett: kom deg til legen og ta blodprøver. Håper det blir bedre. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Og når du enn kommer til legen husk at han sannsynligvis mangler ekspertisen for å hjelpe deg, så husk å be/si at han skal sende deg videre til en spesialist. Lenke til kommentar
Saaka89 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Takk for svar alle. Jeg har sjekket litt opp i jernmangel, så syptomene kan faktisk ligne. Men jeg er ikke i den mest utsatte gruppen, da jeg er mann, ingen blodgiver, ei heller har dårlig kosthold. Fra nettet: "Årsaker til jernmangel kan være mange, men i de fleste tilfeller skyldes det tap av blod i forbindelse med menstruasjoner, blødning ved fødsel, ensidig og lite variert kosthold, blodgiving og ved graviditet ved at jernet tapes til fosteret. Jern overføres også ved morsmelk. Andre mindre vanlige årsaker kan være blødninger fra tarmen over tid av forskjellige årsaker. At tarmen ikke er i stand til å ta opp jern ( malabsorbsjon ) er i seg selv mindre vanlig." Hvis det du sier "vidarkri" at krystallsyke er så ille som du beskriver, så er det ikke det jeg har. Fordi jeg sliter ikke med søvn eller å klare å gå, kjøre bil etc. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Det å sjekke ut symptomer på nett er ikke akkurat noe som er anbefalt. Ikke minst så er det vanskelig å finne ut hva som er galt siden mange sykdommer kan ha de samme symptomene. Det kan i tillegg være farlig siden man kan stille en diagnose der man tenker worst case (HIV, kreft, SARS osv). Hvis man tror man har en farlig sykdom uten å gå til en lege fører det fort til angst/depresjon siden man innbiller seg flere og flere symptomer etterhvert som man får vite om dem. Du skriver: "Jeg har i løpet av kort tid (siste 3-4 uker) opplevd en veldig svimmehelhet og ukonsentrasjon, samt trøtthet og slapphet. Jeg føler ikke for å trene (noe jeg til vanlig elsker) og er trøtt selv med alt mellom 7-10 timer søvn hver dag." Slik hadde jeg det i fjor etter jeg fikk ferie. Det begynnte med kraftig hodepine på den ene siden av hodet, som ikke ga seg før etter 3 dager(!). Dette var nok rett og slett et migreneanfall. Noen dager etterpå var jeg plaget med svimmelhet og kunne sove opp til 10 -12 timer hver dag. Er nok bare kroppen din som er ganske så tom for krefter. Endret 13. desember 2011 av Nickless Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Svimmelhet ved Krystallsyke er av en ekstrem karakter som dritings x 100. Det er som regel også slik at så lenge man holder hodet helt rett så er man rimelig grei, men hvis man legger hode på skakke så går man rett i dørken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå