mrDave Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg skal kjøpe filmkamera til diverse bruk. Følgende krav: Filme bra inne. (Og ute.. hehe) Manuell og auto fokus. Kan koble på ekstern mikrofon. Full HD Masse bilder per sekund. Ang pris. Så vil jeg ha mest valutta for pengene Noen tips? Tar i mot alle tips med takk! Lenke til kommentar
arthon Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Du må nok være mer spesifikk om hva du skal bruke kamera til. Det er ikke sikkert et kamera i det pris segmentet (semipro) gir deg noe valuta for pengene, så du kan kanskje like gjerne gå for et billigere kamera. Masse bider pr.sek. i HD får du ikke. Noen modeller du kan sjekke ut; Sony NEX-VG20E m/18-200mm Sony HXR-MC2000E Sony NEX-FS100EK Panasonic AG-HMC41 Semipro Videokamera Panasonic AG-HMC81 Semipro Videokamera Canon XA10 Canon XF100 Canon LEGRIA HF G10 Canon LEGRIA HF S30 Canon LEGRIA HV40 Canon EOS C300 Panasonic AG-AF101 Proff Videokamera Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Det kommer til å brukes til dokumentarskaping. Blir en del filming inne. Kameraet må være brukervenlig, så et speirefleks vil ikke gjøre seg. For å snu på spørsmålet, hvilket av disse kameraene ville du kjøpt? Jeg har sett litt på Canon XA 10 som virker ganske bra Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
arthon Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Det kommer til å brukes til dokumentarskaping. Det sier ingen ting. Dok; Intervju basert, naturfilm, action sport, reisedokumentar.....osv.? De forskjellige kameraene er verktøy som passer best for hver sin type filming, og hvordan filmen skal vises. TV sendinger, privat visning på en TV, web visning, kino visning......? Alle har styrke/svakheter i forhold til brukervennlighet og hvor godt bildekvaliteten holder seg i forhold til forskjellige visnings media. Vil du prøve å selge filmen til en TV stasjon så har de kriterier for bildekvaliteten fra kameraer som de ikke godkjenner f.eks. Vil du trenge utskiftbar optikk, f.eks. lange tele objektiver for action ski filming så får du problemer med alle i ditt prisbudsjett. Husk også at du trenger en hel del ekstrautstyr som lagringsmedia, batterier, stativ(er), lys, lyd osv. Endret 12. desember 2011 av arthon 1 Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Hei! Filmen skal ikke selges til TV kanaler, men skal ligge på WEB og vimeo. Og kommer nok til å vises i forsamlinger med opp mot 1000 pers. Jeg skal lage reisedokumentar hvor jeg hele tia filmer alt som skjer, med litt blog-ish stil hvor jeg skal filme for det meste en person med mikrofon som kommenterer eller intervjuer underveis. Utstyr som jeg har tenkt på til nå (Kan godt tenkes at jeg trenger mer): Ekstern mic. Videokamera Portabelt lys. Minnebrikker o.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har sett litt på Canon XA 10 som virker ganske bra Dette er det kameraet jeg ville vurdert. Har selv brukt det noe eldre Canon XH-A1 utrolig mye og har bare gode ting å si om XA-serien. XA10 eller XF100 ville for meg hvert en naturlig oppgradering. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Hei! Jeg endte opp med Canon XA 10 og er storfornøyd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Sikkert et meget godt valg! Du må gjerne linke til noe du har filmet med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå