CoalPX Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hei! Jeg lager en app nå, med denne så skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort før. Jeg skal bruke"Text Field" til å skrive inn en verdi (Jeg vil ikke si hva denne verdien er grunnet, at jeg tror denne kan bli veldig bra.) Denne verdien skal komme inn på en nettside, som f.eks: www.google.no/##verdi##/ Er dette mulig? Eventuelt hvordan Jeg skriver i Objective-C Endret 11. desember 2011 av christian122333 Lenke til kommentar
martinvl Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dette er i grunn ganske enkelt ja. Er litt usikker på hva du mener med "(...) komme inn på en nettside (...)", men hvis du bare mener at det gjøres en HTTP-request, kan du legge til noe sånt som følgende i ViewController.m (evt i en annen view-controller som er aktuell): - (BOOL)textFieldShouldReturn: (UITextField *)textField { NSString* address = [[NSString alloc] initWithFormat:@"http://google.com/##%@##", textField.text]; NSURL* url = [NSURL URLWithString:address]; [[uIApplication sharedApplication] openURL:url]; [address release]; return YES; } Så åpner du ViewController.xib (eller lignende). Så ctrl-klikker du og drar fra TextField-et til File's owner, og velger 'delegate'. Da vil programmet sende en HTTP-request til addressen med innholdet i TextField-et når brukeren trykker 'Enter' (eller tilsvarende). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå