Gå til innhold

trenger: mini høytaler uten strømtilførsel


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Jeg lurer på om noen kan komme med forslag på følgende (om det eksisterer og er praktisk oppnåelig):

 

En mini høytaler uten ekstra strømtilførsel.

 

Brukområde: HTPC som jeg satt opp for mine foreldre står ofte på - men lyden er nå slik at de slår den over mellom HTPC og TV etter behov. Resultatet er at når familien ringer dem på skype (som de bruker ofte nå) så kan de ikke høre dette selv om maskinen står på.

 

Derfor tenkte jeg at jeg trenger en mini høytaler av noe slag som ikke vil ta noe merkbart med plass og som ikke bidrar med masse ledninger. Noe som kan kjøre rett fra analoge output'en på PCen hadde vært ideelt. Det trenger tross alt ikke være veldig høyt, og lydkvaliteten trenger heller ikke vært god. Det skal bare lage en merkbar ringelyd som de kan høre når de sitter i rommet. Jeg tenker at når hodetelefoner kan fungere greit uten ekstra strømtilførsel så burde dette ikke vært umulig for en høytaler heller så lenge du ikke trenger særlig høyt volum.

 

Jeg tenker forøvrig da på noe kjipa billig via ebay eller tilsvarende. Det er ikke aktuellt å bruke hundrevis av kroner på noe slikt når noe billig skiv i praksis gjør samme jobben.

 

hvis noen har forslag elelr har brukt noe lignende selv for samme problemstilling så kom med forslag :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...