Gå til innhold

Trøbbel med telenor, har jeg rett til å heve kjøpet?

CoffinKriz

Anbefalte innlegg

I juni bestilte jeg en Galaxy Samsung Tab med totalpris 3800,-, mobilt bredbånd inkludert i prisen. Ved bestilling betalte jeg 600,- og skal jo etter en lett utregning ikke betale mer enn 300 i måneden. Første regningen jeg fikk var på 800, for to måneder. Tydeligvis skulle jeg betale dette resten av året, en totalpris på 5400, så jeg ringte inn og snakket med dem for å løse det.

Jadda! det skulle ordne seg! De skulle ordne regningene for de neste månedene. Men i september får jeg en regning på 1400. Jeg hadde fått to trådløse abonnomenter på samme enhet! Så jeg ringte inn atter engang og hu jeg snakket med fant ut at telenor skyldte meg penger. Hu la fram verdens mest forvirrende regnestykke og skulle ordne så totalprisen ble 3800.

I Oktober, November og Desember har jeg fått regninger på 800 hver. Jeg tenkte hu hadde ordnet så jeg betalte ut galaxytabben lenge før juni, og tenkte ikke mye over det. Ringte dem på fredag grunnet vanskeligheter med å betale regningene. Lurte på om jeg kunne utsette regningene til Januar og hvor mye jeg hadde igjen av betalingen.

Han sa det var 1600 igjen av GalaxyTab-regninga. Jeg forteller han at at jeg har en regning på 2400 fra dem og han sier betalingen på selve tabben blir kun trekt 300 per måned. De andre 500 er for trådløse abonnomentet, som SKULLE vært inklusivt i prisen. Så nå betaler jeg visstnok ENDA mer enn det jeg egentlig skal.

Føler meg veldig lurt av dette og vil derfor heve kjøpet. Lurer på hvilke rettigheter jeg har ved dette, hvis Telenor blir vrange. Har ringt telenor flere ganger om dette og de ikke har rettet problemet. Tvert imot, gjort det værre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper, du ikke har lest avtalen godt nok, og at du nok blir fakturert i tråd med denne. Anbefaler deg derfor først av alt, til å lese over den opprinnelige avtalen på nytt.

Dersom dette ikke er tilfellet, bør du sende e-post eller brev til Telenor for å fremlegge saken, og be om et svar.

Dersom du ikke får medhold av dem, kan du bringe saken inn for Brukerklagenemnda

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...