Gå til innhold

Skal ha ny bærbar pc (eller nettbrett). Maks 3500kr

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Planlegger å kjøpe meg ny laptop. Skal brukes til enkle ting. Skal ikke brukes til spill. Men kan vell hende jag ser en film i ny og ned på den.

Men så lurer jeg på om jeg kanskje skal kjøpe meg et nettbrett heller. Kan f.eks en Samsung Galaxy Tab 10.1 erstatte en vanlig bærbar pc? Har jo en skikkelig stasjonær maskin til spilling og andre krevende ting.

Hva tror dere? PC vs nettbrett

Hvilken pc anbefales? Og hvilket nettbrett?

Skal ikke ha noe fra appel.

Har makspris på 3500kr. Men kan gå opp vis jeg må

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt i samme situasjon som deg TS, har også begynt å vurdere i hvilken grad nettbrett kan erstatte laptoper. Det avgjørende blir vel først og fremst hvilket bruksområde den skal ha, du sier enkle ting, men snakker vi her skole? Til dette har vel de fleste nettbrett en stor ulempe (kanskje med unntak av løsninger som transformer prime) i at de ikke har tastatur. Videre er det dette med størrelse som spiller inn, nettbrett er jo vanligvis rundt 10", noe som kanskje ikke er behagelig å bruke til arbeidsoppgaver.

Når det gjelder prisklassen 3500kr vil jeg si du enten må gå for en rimelig 15" eller alternativt en liten 11-12", 13" blir for dyr. Igjen er det helt avgjørende hvor mye den skal taes med til skole/jobb/etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...