Vege1994 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei. for en stund siden, når jeg skulle slå på pc`en, så ville den ikke starte av en eller annen grunn. Da prøvde jeg å avinstallere windows 7, men så endte jeg opp med å formatere C-hard disken. og når jeg prøver no å installere windows 7, så står det error. Jeg får denne beskjeden: Windows could not format a partition on disk 0. The error occurred while preparing the computer`s system volume. Error Code: 0x80070057. Kan noen hjelpe meg? Takk for alle svar som kommer! Mvh Vegard Isdahl Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Slett partisjonen, så antar jeg det ordner seg. Hvis du ikke har alternativet for å slette partisjon fra installasjonsprogrammet så kan du bruke diskpart clean fra Startup Repair NB: Glemte å nevne at dette ikke er så lurt hvis du har data på disken som du ønsker å beholde! Endret 11. desember 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 tusen takk for svaret, men det har eg alt prøvd. jeg slettet partisjonen, formaterte den og prøvde deretter å installere win 7. men den står på 0% en stund, og så kommer det error! er det noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ønsker litt mer informasjon. Installerer du fra en Microsoft DVD? Laptop? Har du mer enn en disk tilkoblet? Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 jeg har en asus laptop, ja jeg installerer windows 7 fra dvd. ja jeg har 2 disker. C- på ca.120 gig... D- ca. 320 gig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Kan ikke finne noe relevant info om den feilen, som skulle passe her. Har du installert Win7 før? Sjekk denne guiden, den forteller hvordan det gjøres: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168911 Man trenger ikke lage partisjoner og formatere, det kan skje automatisk. Så du velger rett disk (det kan være greitt å ta ut lagringsdisken mens man installerer), og sletter alle partisjoner slik at disken her helt tom. Da trykker du bare på "Neste". Hvis du får feilen igjen, fortell hvor i denne prosessen det skjer. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 jeg vet hvordan jeg skal installere windows. men problemet kommer etter at jeg har valgt disk, og så begynner den! men den står fast på 0% en stund og så får jeg error beskjeden! Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 jeg vet hvordan jeg skal installere windows. men problemet kommer etter at jeg har valgt disk, og så begynner den! men den står fast på 0% en stund og så får jeg error beskjeden! Hei. Vet ikke om dette vil funke, men hadde ett sånt problem med en disk jeg hadde. Hårek ba meg prøve dette. Sjekk svaret til wiberos i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1384110 Funket for meg.. Håper det kan hjelpe deg også. Hilsen Paal Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Tusen takk for tipset Paal, men det er nok dessverre ikke det som er problemet. pc`en finner diskene, men den vil bare ikke installere windows!:/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Er det noe problemer med hardisken, kjørt checkdisk eller andre hardiskverktøy? Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 nei. det har jeg ikke gjort. tusen takk,, skal prøve det Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei. Ja om det ikke funker så hadde jeg kjøpt meg enn annen SSD eller sendt den hdd du har i retur. SSD er vel på salg noen steder nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå