Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error 0x80070057

Anbefalte innlegg

Hei. for en stund siden, når jeg skulle slå på pc`en, så ville den ikke starte av en eller annen grunn. Da prøvde jeg å avinstallere windows 7, men så endte jeg opp med å formatere C-hard disken. og når jeg prøver no å installere windows 7, så står det error.

Jeg får denne beskjeden: Windows could not format a partition on disk 0. The error occurred while preparing the computer`s system volume. Error Code: 0x80070057.

Kan noen hjelpe meg?

Takk for alle svar som kommer! Mvh Vegard Isdahl :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett partisjonen, så antar jeg det ordner seg.

Hvis du ikke har alternativet for å slette partisjon fra installasjonsprogrammet så kan du bruke diskpart clean fra Startup Repair

NB: Glemte å nevne at dette ikke er så lurt hvis du har data på disken som du ønsker å beholde!

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Kan ikke finne noe relevant info om den feilen, som skulle passe her.

Har du installert Win7 før? Sjekk denne guiden, den forteller hvordan det gjøres: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168911

Man trenger ikke lage partisjoner og formatere, det kan skje automatisk. Så du velger rett disk (det kan være greitt å ta ut lagringsdisken mens man installerer), og sletter alle partisjoner slik at disken her helt tom. Da trykker du bare på "Neste".

Hvis du får feilen igjen, fortell hvor i denne prosessen det skjer.

Lenke til kommentar

jeg vet hvordan jeg skal installere windows. men problemet kommer etter at jeg har valgt disk, og så begynner den! men den står fast på 0% en stund og så får jeg error beskjeden!

Hei.

Vet ikke om dette vil funke, men hadde ett sånt problem med en disk jeg hadde. Hårek ba meg prøve dette. Sjekk svaret til wiberos i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1384110 Funket for meg.. Håper det kan hjelpe deg også.

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...