e11e Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei, Er veldig lenge siden jeg nå har brukt stasjonær pc. Den har vært nedstøva I mange år nå, så har kun vært laptop de siste årene =) Men tenkte meg en ny, så kraftig pc som mulig rettet mot gaming for rundt ~10k. (Uten skjerm/mus/tasta osv). Har lest ganske mye idag rundt omkring og kommet frem til denne handlelisten: Handleliste Hva synes dere om dette? Noe jeg burde rette på? Takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Heisann. Med et budsjett på 10k kroner så bør du få med deg en SSD. en annen ting er jo at HDD prisene er veldig stive. Så anbefaler deg å droppe HDD å bytte den ut med en SSD, noe sånt som denne som har fått ekstremt god kritikk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675 Så venter du med HDD kjøpe til prisene har gått ned. Siden du bare skal game så holder nok SSDen en liten stund. Skjermkortet. Om ca en måneds tid nå, så kommer det en ny genrasjon skjermkort. anbefaler deg å vente til det kommer ut. Skal være noe sånt som AMD HD7970. Å kjøp deg heller et veldig billig skjermkort i mellomtiden viss du ikke klarer å vente. Anbefaler da HD6870 eller GTX460. God ytelse til prisen. Rammen. Rammen kan krasje med en stor luftkjøler. Anberfaler deg å bytte til akkurat dem samme, men med lav kjøleelement på sånt som disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124 Men kjøleelementene har ingenting å si. Da brikkene ikke blir varme av seg. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Synes oppsettet ditt set bra ut, men må si meg enig med sveinbuen i at en SSD vil høre hjemme her. Ellers er det riktig at HDD er dobbelt så dyre nå enn normalt pga. flom i Asia, og det lønner seg å vente 5-6 mnd om du kan. Det siste jeg vil påpeke er at ditt oppsett ikke trenger mer enn 550-600W strømforsyning, for eksakte tall finnes det gode PSU kalkulatorer på nett. 1 Lenke til kommentar
e11e Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Takker for utrolig lærerike svar. Oppdatert link - HDD ut, SSD inn. - Ny ram med lav kjøleelement. Fikk da råd til å oppgradere i5 til i7. Er dette nødvendig? Eller burde jeg spare på pengene? Har ikke skiftet ut GPU enda. Jeg er veldig usikker på dette. Burde jeg:? 1. Vente på ny generasjon (har dere estimert pris på hva de vil ligge på?) 2. Kjøpe GTX 570 nå. Vente lenge på å kjøpe nye 3. Kjøpe billigkort nå, game en mnd å kjøpe nytt =) Til RaaneHolmg: Har planer om fremtidige oppgraderinger, det er derfor jeg valgte denne PSU'en Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Takker for utrolig lærerike svar. Oppdatert link - HDD ut, SSD inn. - Ny ram med lav kjøleelement. Fikk da råd til å oppgradere i5 til i7. Er dette nødvendig? Eller burde jeg spare på pengene? Har ikke skiftet ut GPU enda. Jeg er veldig usikker på dette. Burde jeg:? 1. Vente på ny generasjon (har dere estimert pris på hva de vil ligge på?) 2. Kjøpe GTX 570 nå. Vente lenge på å kjøpe nye 3. Kjøpe billigkort nå, game en mnd å kjøpe nytt =) Til RaaneHolmg: Har planer om fremtidige oppgraderinger, det er derfor jeg valgte denne PSU'en ikke oppgrader fra i5 til i7, det er ikke forskjell i spill... estimert pris nå er 4400kr, kan jo gå ned da hvis det skjer det samme nå som det skjedde med 6900 serien, men jeg tviler... kan jo prøve dustinhome.no som butikk, man pleier å spare litt der, da kommer du kanskje under 10000kr Endret 11. desember 2011 av olestokk Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Du har nok glemt W7 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hva med en DVD/RW rom til instalasjon av windows og spill? Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Du har nok glemt W7 1 Lenke til kommentar
e11e Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Du har nok glemt W7 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Bytt prosessoren til en i5 2500K. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Skjerp dere. Er dere fattige drittunger eller? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Skjerp dere. Er dere fattige drittunger eller? Dårlig dag ? Begrunn svaret ditt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Å vente på kommende maskinvare er ganske meningsløst, spesielt når det er uvisst hva som kommer. HD 7970 kommer trolig i januar med reell tilgjengelighet litt senere. Lavere modeller kommer nok februar og utover. Angående disker så bør du nok lete litt rundt i forskjellige butikker, kanskje du finner noe rimelig. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Skjerp dere. Er dere fattige drittunger eller? Dårlig dag ? Begrunn svaret ditt Jeg mener at dere er noen skikkelige drittunger som betaler 10 000 for en pc, og ikke tar seg råd til en lisens. Dette gjør det jo ikke billigere for oss som faktisk ikke ''stjeler''. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå