Tesso Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Eg har hatt min Peugeot Vivacity scooter i 5 år no, totalt er den ca 7 år. Problemet mitt er at den er grusom å starte, og det har den vert sidan dag 1! Den fyrste tida eg hadde den så var den berre treig å starte på starteren. Spesielt om den var kald eller hadde stått lenge. Den må og stå å hakke og gå seg varm i 5-10 minutt etter ein har starta den.. Dette har berre vorte verre og verre oppigjennom årene, og dei siste åra har eg måtte bruka kickeren for å få den igang. I sommar ville den berre starte på kickeren, og ein kan risikere å bruke oppmot ein time på å klare å dra den igong. Ein kan ikkje gje gass på scooteren mens den starte, står ein klistrelappe "engine cold: Throttle closed". Ellers har eg prøvd å: * Bytte sikring * Bytte batteri * Tømme kammeret for bensin/væske * Tømme bensintanken heilt * Blåst igjennom alle røyr med trykkluft * Skrudd frå kvarandre heile dritten og sjekka at det ikkje er tett noken plass * Banne * Godsnakke med han Ingenting har fungert, vil gjerne ha tips/idear om kva som kan vera gale! Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) det høres ut som lav komprisjon, du bør bytte stempelringer. da bør du bytte topp pakning og bunnpakning på sylinder i samme slengen. Endret 11. mars 2012 av Hårek Fjernet unødig sitering Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) helt enig med dette svaret , istedenfor er vel det kalt Sump pakning ( mulig det er jeg som er for gammeldags (: ) om du ikke kan om biler så bør du spørre hva verksted tar for å bytte pakning, " sump pakning " er vanskelig å bytte på nyere scootere for de som ikke har erfaring. EDIT: skrev bil istede for scooter. både lese og skriveleif. Endret 11. mars 2012 av Hårek Fjernet unødig sitering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå