Gå til innhold

Befalsskole, hær eller luft.

RIOT

Anbefalte innlegg

Er inne til førstegangstjeneste for øyeblikket, og trives såpass godt at jeg har tenkt til å søke BS til sommeren. Jeg er bare veldig usikker på hva jeg burde velge, HBS og 2Bn virker råkult, men samtidig ønsker jeg å søke Luft Vakt & Sikring og satse på lagførerstilling i NIS. Er det noen som har gått HBS og kan fortelle litt om hvilke linjer som er interessante? Primært ønsker jeg meg infanteritjeneste, mye felt og har ingen betenkeligheter med å bo langt oppe i nord i to år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker deg infanteritjeneste og mye felt gir vel svaret seg selv.

Tja NIS er jo bare infanteri tjeneste det og ikke vakt bua som vanlig vakt og sikrings folk gjør. NIS driver oppklaring rundt egen base og flyplasser, mens da 2bn og panser etc. ikke driver med forsvar av flyplasser etc. Men regner egentlig med at TS vet dette da han er i NIS.

Men storm eksadronen hos panser kan jo være noe masse felt eller art jeger viss det er noen befals plasser der, i hæren er det massevis av stillinger som treffer det du vil, mens luft er det jo bare BS2 sånn ca.

Lenke til kommentar

Tja NIS er jo bare infanteri tjeneste det og ikke vakt bua som vanlig vakt og sikrings folk gjør.

...

Det jeg mente var at om infanteritjeneste og feltliv er ønsket er sjansen for at det oppfylles langt større i Hæren enn i Luftforsvaret.

Søknad og opptak til LBSK er ikke linjebasert så det er fort gjort å havne på en linje man ikke hadde i tankene ved startex.

Lenke til kommentar

Tja NIS er jo bare infanteri tjeneste det og ikke vakt bua som vanlig vakt og sikrings folk gjør.

...

Det jeg mente var at om infanteritjeneste og feltliv er ønsket er sjansen for at det oppfylles langt større i Hæren enn i Luftforsvaret.

Søknad og opptak til LBSK er ikke linjebasert så det er fort gjort å havne på en linje man ikke hadde i tankene ved startex.

Det er jo sant, men TS vet nok dette da han er i NIS og da luft at det ikke er så mye infanteri utenfor nevnte avdeling.

Lenke til kommentar

...

Det er jo sant, men TS vet nok dette da han er i NIS og da luft at det ikke er så mye infanteri utenfor nevnte avdeling.

Siden TS ikke nevner at han er i NIS har jeg ingen formening om hva han vet og ikke vet om tjenesten der og i Luftforsvaret generelt.

Det jeg vet er at LBSK plukker gode kandidater for å fylle de minst populære linjene. De tar opp et antall elever, men det er ingen som vet hvilken linje de kommer på før etter at utdannelsen er startet.

Plutselig står du der med begge beina godt plantet i Mission Support eller Kontroll og Varsling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...