P@rm@nn Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har lagt mitt første oppstartscript, men får det ikke til å starte opp automatisk Bruker Debian. Har lagt scriptet inn i både /etc/rc3.d/ og /etc/rc5.d/ Jeg har kalt det S20hdparm. Den har rettightene rwxrwxrwx. Når jeg kjører den manuelt i bash ( /etc/rc3.d/hdparm) så ser den ut til å kjøre seg. Så vell, har noen noen ide om hvorfor den ikke funker? Jeg la scriptet ut på ftp serveren min (som jeg håper funker), IP en min er 80.202.226.111 med port 21 og vanlig anonomus (eller hvordan det skrives på engelsk) ftp://80.202.226.111:21/S20hdparm Om det sier dere noe i det hele tatt så om jeg åpner kedit og browser etter filen så har de andre i den mappen et symbol som er nesten helt likt, men bare nesten. De andre har en liten hvit firkant nede i venstre hjørne, noe mitt lille script ikke har. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 .......Og jeg løste det selv la det till i /etc/rc2.d/ så funket det. Hvorfor den ikke ble kjørt i /etc/rc3.d/ eller /etc/rc5.d/ vet jeg ikke, "oppstarts-runlevellen" min er jo 5. MenMen, nå har jeg lagd mitt første script (og er bittelittegrannestolt). Så var det bare å fikse lyd og akselerte grafikkdrivere........ Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Det vanlige er jo å legge scriptet i init.d, med 755-attributer, og så lage symlinks med S og K i de forskjellige rc.N-dir'ene. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Å standard runlevel i debian er 2 ikke 5.. hdparm bør forresten kjøres i rcS.d, som er singleuser Ptomania Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Å standard runlevel i debian er 2 ikke 5..hdparm bør forresten kjøres i rcS.d, som er singleuser Ptomania Takk for tipset, så det nå(når du sa det) i inittab. Er det slik at runlevel singeluser og runlevel 1 er det samme? Jeg tror jeg har lest ett eller annet sted at det er det, men at man ikke trenger passord for å kjøre som root i Singeluser eller noe. Poenget var uansett at den kjører jo runlevel 1 før runlevel 2, så om jeg starter den der så vil den fortsette i runlevel 2. Så om singeluser og runlevel 1 er det samme så vil den da kjøre scriptet om jeg legger den i rcS.d Men om de er det samme hvorfor finnes det da en egen rcS.d, (den er ikke en symbolsk link)? Og kjører den runlevel rcS.d i det hele tatt? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Mulig jeg utrykkte meg litt klønete:) rcS.d er det aller første som blir startet av runlevels, altså rett etter boot. Når rcS.d er ferdig, går den over til det runlevelet du har valgt som standard, som i debian er rc2.d som standard. Hvis du i lilo velger å kjøre i SingleUser mode så starter rc1.d opp. Passord må inn uansett.... i allefall etter det jeg har erfart. Et annet tips er å legge inn hwutils (apt-get install hwutils). Den oppretter et sctip i init.d som heter hwutils, og en symlink til dette i rcS.d som heter S60hwutils tror jeg. hdparm script bør legges inn her. Det er iallefall std. debian måte å gjøre det på Ptomania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå