Erlend0_o Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Kjøpte nylig ny pc (https://prisguiden.no/liste/127779) og har hatt problemer en stund med at den har klikket i firefox en stund dvs. skjermen blir helt svart noen sekunder så virker ikke lyden (den går via skjermkort) og vis jeg vil høre på noe igjen må jeg restarte. Men nå har problemet eskalert til et mye høyere plan! Nå kan jeg ikke spille skyrim uten at den har noe sykt med bugger, har prøvd å formatert og instalert forskjellige drivere. Kan det være selve skjermkortet det er noe galt med? Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det kan være trøbbel med hardware, men det vanligste er egentlig softwarefeil. Jeg ser at du allerede har formatert og prøvd forskjellige drivere, men jeg ville kanskje gitt dette en sjanse til. Hvis det er hardwarefeil er det vel ut i fra symptomene sansynlig at det er grafikkortet som lager krøll. Ellers kan det nevnes at harddisker er noe av det aller vanligste som ryker i datamaskiner, prøv å koble ut den ekstra harddisken din. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 . . . . Ellers kan det nevnes at harddisker er noe av det aller vanligste som ryker i datamaskiner, prøv å koble ut den ekstra harddisken din. Hvor har du det fra at trådstarter har flere hardisker? Dessuten pleier ikke harddiskfeil å gi slike symptomer som arttefakter på skjerm. Erlend - Prøv å nedgradere til en litt eldre skjermkortdriver hvis du bruker nyeste driverversjon. Hvis ikke, sørg for å bruke nyeste driver. Hvis dette ikke skulle hjelpe, prøv å kjør Memtest86+ på maskina en stund for å avdekke eventuelle minnefeil. Har du bygd maskinen selv? Hvis svaret er ja, og du har tilgang på et annet skjermkort, så råder jeg deg til å teste maskinen med annet skjermkort for å se om det samme skjer da. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 . . . . Ellers kan det nevnes at harddisker er noe av det aller vanligste som ryker i datamaskiner, prøv å koble ut den ekstra harddisken din. Hvor har du det fra at trådstarter har flere hardisker? I linken hans ser er det 2x2TB disker, men det er riktig at symptomet ikke stemmer overens. Det er bare en svært sårbar del. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Takk for svar har vert mye på jobb i det siste så har helt glemt dene tråden beklager. Har kjørt memtest uten hell, men slå PCen av over natten da virket den fint et par dager, men viften virker fint og den blir ikke serlig varm, det må da gå an å ha på PCen så lenge man vil uten problemer? Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Liten jule bump. Bugsene kommer og går vis lyden slutter å virke holder det bare med en restart av pcen begynne skyrim å klikke trenger jeg bare slå den av et kvarter så virker den fint igjen. Finnes det ingen tester jeg kan ta på skjermkortet så jeg kan finne ut at det er det som er ødelagt? Hadde hvert greit å slippe å levere hele pcen fra meg. Har forresten teste CPU med Intelburntest og den var stabil og jeg skrudd av klokken på CPU og GPU har jeg aldri klokket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå