snapshooter Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Har nettopp kjøpt en Mitsubishi Space Wagon (98-mod GLXi), og synes det er svakt/dårlig lys på den i forhold til hva jeg er vant med fra min Mondeo. Virker som lyset spres mer (både nær- og fjernlys), og særlig på fjernlys føler jeg at sikten ikke er bra. Har lest litt om +30/+50-pærer, samt at det skal kunne gå an å sette inn relé som kobler strømmen rett fra batteri til lys med mindre spenningstap. Er ovennevnte noe å satse på, eller er det andre ting som kan gjøres istedenfor eller i tillegg? Ønsker i utgangspunktet ikke å montere på ekstra lys, men bedre de originale. Så vidt vites har lysene vært slik siden bilen var ny, og spenningen på batteriet er bra. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Montere en lysforsterker fra Biltema for 199 kroner. Husk å montere to sikringer til begge pluss ledningene. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Lysforsterkersett (bunke med kabler og 2 releer) fra f.eks Biltema, samt Osram Nightbraker. Med dette får du stor forbedring. Har du plast-glass i fronten, som begynner å bli litt matt? Enkleste du kan gjøre her er å skaffe deg en tube med Autosol chromepolish, og gnikk i vei. Er du ikke fornøyd etter dette er gjort, må du nesten se på ekstralykter til fjernlyset. Til nærlyset er det fint lite mer du kan gjøre. Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Tusen takk, da får vi se hvordan det blir når jeg får testet ut tipsene! Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg brukte Autosol og '0000' stålull på plast-glass og den ble som ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå