Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har naturfag innlevering.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en naturfag innlevering til tirsdag, den er om fysikk. Fysikk er en av favorittene på skolen for meg.

Men jeg skal greie ut om hva energi er, det er så veldig mye. Så lurte på hvilke ting jeg burde ha med, skal skrive litt over en halv side om energi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss; litt over en halv side er jo ikke all verdens; så jeg antar skolen er på utskikk etter en veldig kort og presis oversikt over temaet.

Hadde vært greit å vite hvilket trinn det er snakk om, men ettersom jeg ikke vet dette, og når du bare skal skrive litt over en halv side, gir jeg de følgende:

- Ta med en kort og presis definisjon på hva energi er. Hvis du har mistanke om at det blir en veldig abstrakt definfisjon bør du ha med et eksempel; som igjen bør være kort og presis, men forståelig.

- Slik jeg husker fra VGS (som var veeeldig lenge siden) så kunne man dele energi i to hovedkategorier; skriv litt om dem.

- Til slutt bør du kanskje ta med noe om energiprosessen; altså hvor energien kommer fra og hvor den brukes. Mener å huske at alt til syvende og sist kom fra solen, eller...

Nå var det en god del år siden jeg hadde noe om dette, så husker ikke veldig mye rent faglig, men håper i hvertfall det ovenfor hjalp noe, i hvertfall gav en liten pekepinn...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...