Jan Erik Engan Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 http://foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=44320 Da har jeg bilder til 50-60mill liggende Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 http://foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=44320 Da har jeg bilder til 50-60mill liggende Jeg hadde ikke betalt 50 spenn for et slikt bilde. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, hadde jeg hatt 24mill. til overs så ville dette være en god investering siden "kunst" holder seg godt i pris. Men for å henge på veggen hjemme ville nok ikke dette være førstevalget. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg hadde ikke kjøpt det bilde om så det kosta en 50 lapp. Bildet er jo nesten stygt. NEI! aldri!! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jaja.. Fotografen er da ikke redd for å etterbehandle bildene til det ugjenkjennelige slik mange hevder er fyfy http://no.wikipedia.org/wiki/Andreas_Gursky Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, hadde jeg hatt 24mill. til overs så ville dette være en god investering siden "kunst" holder seg godt i pris. Men for å henge på veggen hjemme ville nok ikke dette være førstevalget. Feil. Riktig kunstner holder seg i pris. Er det en trend, er bildet verdt null om noen år. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, hadde jeg hatt 24mill. til overs så ville dette være en god investering siden "kunst" holder seg godt i pris. Mja ... vet ikke helt om jeg er med på den, rimelig solid risiko i slikt, gode muligheter for å miste en del millioner. Ser for øvrig ikke helt bort fra at prisen kan ha noe med at han nylig var profilert i New Yorker, slikt fanger oppmerksomheten til spesielle grupper. Legg til muligheten til å ha et bilde som henger i både MoMA og på Tate Modern, så begynner man å nærme seg et prispotensiale ... Bildene hans koster skarve $75000 før slik berømmelse setter inn, så det er bare å hive seg på. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Høyreklikk, "lagre bilde som ..." Jippiii, jeg er millionær! 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Er det virkelig dette bildet og hvis det er det så må hun som har kjøpt det være temmelig kørka oppi toppen. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Dette er langt fra mitt favorittbilde fra Gursky, men det er absolutt noe ved hans bilder. Anbefaler sterkt å oppsøke noen av hans bilder neste gang man er i Tate Modern/MoMA et al. Det er noe eterisk med kombinasjonen av skala og detaljnivå. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er ett kjedelig og trist bilde jo. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, hadde jeg hatt 24mill. til overs så ville dette være en god investering siden "kunst" holder seg godt i pris. Mja ... vet ikke helt om jeg er med på den, rimelig solid risiko i slikt, gode muligheter for å miste en del millioner. Ser for øvrig ikke helt bort fra at prisen kan ha noe med at han nylig var profilert i New Yorker, slikt fanger oppmerksomheten til spesielle grupper. Legg til muligheten til å ha et bilde som henger i både MoMA og på Tate Modern, så begynner man å nærme seg et prispotensiale ... Bildene hans koster skarve $75000 før slik berømmelse setter inn, så det er bare å hive seg på. Ja det hjelper og ha opparbeidet seg ett navn ser det ut til Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja det hjelper og ha opparbeidet seg ett navn ser det ut til Det er det som teller når det gjelder denne type bilder. Altså bilder som selges på auksjon til svimlende summer. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Ja det hjelper og ha opparbeidet seg ett navn ser det ut til Det er det som teller når det gjelder denne type bilder. Altså bilder som selges på auksjon til svimlende summer. Da får vi jobbe hardere fremover..hehe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Da får vi jobbe hardere fremover..hehe I hvertfall med markedsføringen og image-bygging. Personlig synes jeg bildet er litt interessant - tror det blir enda mer interessant å se i virkelig størrelse. Men som Euklid sier, denne fotografer har andre bilder som er mer interessante. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja det hjelper og ha opparbeidet seg ett navn ser det ut til Klart. Navnet er skapt av bildene – ikke omvendt – men når navnet først er der og bildene henger i kjente arenaer er det mange som ønsker å assosiere seg med slikt. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Da får vi jobbe hardere fremover..hehe I hvertfall med markedsføringen og image-bygging. Personlig synes jeg bildet er litt interessant - tror det blir enda mer interessant å se i virkelig størrelse. Men som Euklid sier, denne fotografer har andre bilder som er mer interessante. Virkelig størrelse har nok noe å si,men har nå sett igjennom en del bilder av fotograf...ja ble ikke akkurat imponert;)og du får bytte profilbilde og jeg klippe håret..haha...er klippet for maaange år siden Endret 11. desember 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hadde jeg lagt det bildet ut her på forumet under bildekritikk hadde nok den negative kritikken haglet inn. Men det er noe med fotografen som tar bildet som får andre til å se det i ett annet lys. Jeg ser uansett ikke noe spesielt med det bildet der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hadde jeg lagt det bildet ut her på forumet under bildekritikk hadde nok den negative kritikken haglet inn. Det er jeg ikke sikker på ... Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Som vinskvetten seier: "Du treng ikkje kunna mala for å gjera da godt. Kunsten e å verta øvetolka og misforstått." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå